D-tävling Tippen, GBG

Polly_Mulle

Trådstartare
Jag ska dit hade jag tänkt mig, med min smågalne lille häst. Är det någon emr som ska tävla där?
Behöver man licenser för D-tävlingar? Har fått för mig att det inte behövs men är inte hundra på det?

Nej du behöver ingen licens för d-tävling! Först på c-nivå och över behöver du licens!

Lycka till med tävlandet!

Tack, det var skönt att få det bekräftat.
Jag hoppas på att det kommer gå bättre och bättre framöver. Han har himla stor kapacitet och är jätteduktig på hemmaplan men behöver komma ut och se sig omkring.

Skall iväg med mitt sto för betäckningen så den tävlingen får vi hoppa... :smirk:
//Elisabeth o Emma

Jag tänkte kanske att jag skulle ta mig dit med kusen bara för tränings skull. Hon är inte så van vid att vara ute bland folk och hästar men jag har inte riktigt bestämt mig...*jag är en riktig fegis...jag vet*

///Karin :bump:

Sitter och väljer mellan Göteborgs och Slöinges D-tävlingar Vet inte vilket ännu. Kan hända blir det båda till slut. :banana:

Jag hade som mål i höstas att vara med på alla Weststars tävlingar denna vår, men sen fick jag problem med hästen, som visade sig bero på icke passande sadel och sedan fick han vad vi och veterinären först trodde var fång, men som sedan visade sig vara ömma sulor pga att hans hovar av åldersskäl inte växer lika fort längre så sulorna blev för tunna efter verkning.

Så nu rider jag barbacka tills jag lyckats sälja min sadel så att jag kan prova ut och köpa en ny och hästen är inte i tävlingsform, även om han mår´bra nu och så är vi dessutom mitt uppe i en flytt och behöver alla pengar till det, så tyvärr får tävlandset vänta till hösten, möjligen.
Men lycka till, alla som ska dit!
MvH TIGERHEART

Liknande trådar

Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 466
Senast: Nepenthe
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 162
Senast: Lady_S
·
Dressyr Är som så många andra uppriven och tagen efter Helgstrand-fimerna, men kanske mest frustrerad över känslan att det liksom går utför med...
7 8 9
Svar
175
· Visningar
10 085
Kropp & Själ Jag har på senare tid fått upp en hel del reklam för menstrosor i mina sociala medier. Det som står att läsa på deras egna hemsidor är...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 486
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar