cysta- vad händer nu?

Aliil

Trådstartare
Ja, idag konstaterades det att jag hade en cysta. Och nu undrar jag vad som händer nu? Vad kommer att göras om den inte försvinner av sig själv?
 
Sv: cysta- vad händer nu?

Tja jag har en cysta på ena skinkan som jag har haft i massor av år. Om jag vill så är den lätt att ta bort men jag har ingen lust just nu. Om jag får en GBP och lyckas gå ner en massa i vikt så vill jag nog ta bort den, då kommer den störa mer, både kosmetiskt och praktiskt.
 
Sv: cysta- vad händer nu?

Jag har en cysta på min ena äggstock och har haft i flera år. Har då aldrig varit tal om att ta bort den. Nu kan den visserligen spricka har jag läst, men det får jag ta då.
Det beror väl lite på var den sitter. Har du problem av den?
 
Sv: cysta- vad händer nu?

Men, fick du ingen information av dem som konstaterade den? Ibland blir man ju dock lite paff, så du kanske inte tänkte på att fråga? Hur som, det är ju så olika beroende på vad den sitter, så ring till dem imorgon så du får raka besked och framför allt rätt besked :)
 
Sv: cysta- vad händer nu?

På ens äggstocken.

Nemo: Jo, jag frågade men fick bara till svar att jag inte skulle oroa mig. Att det inte var ovanligt efter att man har slutat med p-spruta och att den mest troligt kommer att försvinna av sig själv. Dock ska jag tillbaka om 3v för att kolla den igen.

Nä, den upptäcktes av en slump när jag satte in en spiral idag.
 
Sv: cysta- vad händer nu?

Jag har haft cystor på äggstockarna flera gånger. De har spruckit själva vilket gör förjäkligt ont, men i övrigt har det inte varit farligt.
 
Sv: cysta- vad händer nu?

Jag lever ju fortfarande och har haft min i minst 6 år nu. Upptäcktes via ul då jag var gravid. Den var rätt stor men det har ju inte hänt något. Dock har jag haft en del problem med äggstockar, blödningar och hormoner och cystan kanske kommit pga det.
 
Sv: cysta- vad händer nu?

Jag har cystor på äggstockarna typ var tredje månad:) Gör ont när det spricker men verkar överlag vara ofarligt och vanligt.
Jag äter hormon p-piller för att hålla mina i schack, kommer gärna vid byta av piller
 

Liknande trådar

Hemmet Hej! Är det någon händig själ där ute som svara på lite frågor angående slipning av bord. Det här bordet (se bild) skulle jag vilja...
Svar
2
· Visningar
457
Senast: Cattis_E
·
Samhälle Ponera att en person försvinner i området där du bor. Kan du tänka dig att hjälpa till att söka efter personen ? Jag tänker organiserade...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
2 622
Senast: co-SMAD4
·
Kropp & Själ Jag tycker den här tiden på året känns så himla sorglig. Det blir mörkt tidigare och tidigare och känns så väldigt långt till våren när...
2 3
Svar
55
· Visningar
1 635
Senast: Takire
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 473
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp