Cysta på läppen

Charlottee

Trådstartare
Hej!

Upptäckte en röd cysta stor som en ärta på tikens överläpp idag!:eek:
Hunden är 6 ½ år gammal blandras.

Ringer och bokar tid imorgon hos vet, men tills dess.. vet att det finns kunniga bra personer här så snälla kan ni kolla på bilden nedan och säga vad ni tror? Jag är så orolig.

Tack!

199129_10150118782571344_563156343_6640832_5287612_n.jpg

Sv: Cysta på läppen

Har ingen aning men lägg på minnet hur stor den är nu (så du kan se om den växt sen) och försök att inte oroa dig för mycket innan du pratat med veterinären.

Lycka till!

Tack det ska jag göra!
Imorgon ringer jag och hoppas på en tid iaf till nästa vecka, så cystan kan ju förändra sig innan besöket på gott och ont.
Bäst vore om den bara "poff" var borta imorgon.. men sådant händer ju inte:crazy:

Äldre hundar och knölar får mina varningsklockor att ringa.. men ska försöka att dämpa min oro allra minst för vovvas skull.

Håll tummarna!

Ser exakt ur som "finnarna" min ena hund får i läppkanten ibland. Hon har haft 3-4 stycken små varbölder på sina 7 år.

Jag tänkte också finne/varböld när jag såg bilden.
TS: vi håller tummar och tassar här för att de bara är något sånt!

Vildarna
Och
Chebban98

Tack, känns positivt att höra ändå!

Tänkte också på åldersvårta? Dock är cystan ganska röd och ful (lite svårt att se på bilden) men kanske biter hon sig på den?

Tack för svaren!

Är iofs lite svårt att se på bilden men det liknar de små knölar som min ena hund får på läpparna lite då och då - jag har förutsatt att han bitit/klämt läppen mellan tänderna eller så, då knölen bara uppstått så där plötsligt, funnits några dagar och sen försvunnit igen.

Men klokt av dig att kolla upp det i alla fall - vi håller tummar och tassar för att det inte är något allvarligt.

När jag varit osäker så har jag faktiskt testklämt på den, så har det klickat till och ut kommer innehållet. Men oavsett så har dem varit borta på ett par dagar. :)

När jag varit osäker så har jag faktiskt testklämt på den, så har det klickat till och ut kommer innehållet. Men oavsett så har dem varit borta på ett par dagar. :)

Den här känns lite för irriterad för att jag ska våga testa klämma, jag avvaktar till vet. koll men tack för tipset!:)

Är iofs lite svårt att se på bilden men det liknar de små knölar som min ena hund får på läpparna lite då och då - jag har förutsatt att han bitit/klämt läppen mellan tänderna eller så, då knölen bara uppstått så där plötsligt, funnits några dagar och sen försvunnit igen.

Men klokt av dig att kolla upp det i alla fall - vi håller tummar och tassar för att det inte är något allvarligt.

Ja den här knölen verkar också uppkommit väldigt snabbt, plötsligt fanns den bara där?

Hoppas hoppas det är något helt ofarligt..

Tack för ditt svar :)

Bölden blev mindre i helgen så jag bokade av vet. tiden, inte aktuellt att betala tusenlappen för en finne:crazy:;)

Jag håller den under uppsikt tills den försvinner helt givetvis men det verkar som om mina böner blev hörda ändå:bow::bow::bow:

Tack för era svar!

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 866
Senast: lilstar
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 050
Senast: Liran
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 237
Senast: Bison
·
Hundhälsa Förlåt för en brutalt lång text Våra två tikar har precis löpt(dom är extremt synkade och löper typ exakt samtidigt). Sedan löpet har...
Svar
4
· Visningar
1 678

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka