Bilismen är en del av samhället. Vi bor i ett litet land med mycket landsbygd. Till och med våra största städer är som små fjuttiga byar jämfört med medelstora städer i andra länder, det är ofrånkomligt att biltrafik blir det vanligaste transportmedlet när vi bor som vi bor.
Jag kan irritera mig mer på det här att jag skulle vara en bilist, som att det på något sätt skulle vara del av min identitet eller vem jag är. Jag är totalt ointresserad av bilar, det kostar bara en jävla massa pengar. Men det är som vinterkläder, eller boende, eller elräkningen, en del av livet helt enkelt. Det är ett nödvändigt ont, jag måste ha bil för att ta mig till jobbet, för att handla osv. Lokaltrafik är inte ett alternativ, cykel är för långt. Jag orsakar inte samhället någonting, jag är del av det.
Vägar är främst ett transportled. För varor att färdas på, människor att ta sig till och från sina jobb osv, det är inte en motionsled. Självklart blir vägarna anpassade för bilar eftersom det är de största, snabbaste och tyngsta fordonen. Skulle dessa behöva anpassa sig efter mindre långsamtgående fordon skulle det bli trafikkaos.