Sv: Cykling!

Jag tar cykeln bak på bilen och kör till brorsan sen cyklar vi till skogen! :)

Hur man lär sig? Som med allt annat, man provar sig fram! Blir det fel vet man att man inte ska göra så fler gånger! ;) Hehe
 
Sv: Cykling!

Jag kör mtb sen ett par år, fast jag är rätt mycket nybörjare. Min första cykel passade inte mig och det tog tid innan jag insåg det. I höstas bytte jag upp mig och nu går det mycket bättre, men min rädsla för att krascha som jag byggt upp med förra cykeln sitter djupt rotad. Det jag har mest problem med är stökiga backar (både upp och ner) och lerhål. Jag försöker komma igång och köra lite långlopp och har till och med gått med i klubb inför den här säsongen. Fast jag borde nog köra landsväg egentligen, min styrka är min uthållighet. Mtb är lite för mycket finlir för mig. Men jag tror det blir bättre med mer rutin och teknikträning.
 
Sv: Cykling!

Det finns cykelhållare som monteras på bagageluckan också. Vi har en sådan.

FirstImage


I övrigt håller jag med om att du gott kan cykla hem cykeln. Det är ingen extrem distans.
 
Sv: Cykling!

Jag tar cykeln bak på bilen och kör till brorsan sen cyklar vi till skogen! :)

Hur man lär sig? Som med allt annat, man provar sig fram! Blir det fel vet man att man inte ska göra så fler gånger! ;) Hehe

Hehe så sant, ska leta upp en enslig plats där jag kan träna och ramla utan att någon annan ser :p
 
Sv: Cykling!

Jag kör mtb sen ett par år, fast jag är rätt mycket nybörjare. Min första cykel passade inte mig och det tog tid innan jag insåg det. I höstas bytte jag upp mig och nu går det mycket bättre, men min rädsla för att krascha som jag byggt upp med förra cykeln sitter djupt rotad. Det jag har mest problem med är stökiga backar (både upp och ner) och lerhål. Jag försöker komma igång och köra lite långlopp och har till och med gått med i klubb inför den här säsongen. Fast jag borde nog köra landsväg egentligen, min styrka är min uthållighet. Mtb är lite för mycket finlir för mig. Men jag tror det blir bättre med mer rutin och teknikträning.

Va roligt att du hittat en cykel som passar nu, jag letade länge innan jag hittade min. Provade flera som inte passade, sen va det inget utbud på tjej-mtb i min stad förra året, men nu hade de fått in några olika :D kul att du hittade en klubb att gå med i, hur brukar nivån vara på de träningarna? Är ju Roligt att kunna träna med andra ibland. :)
 
Sv: Cykling!

Vilken smart pryl! Var hittar man en sån?
3 mil är säkert okej för andra, men med tanke på mina knän så vore det dumt att överanstränga dom och riskera en lång rehabilitering en gång till. Jag har ju trots allt inte cyklat mer än ca 2 km de senaste fyra åren, och förra gången jag testade hos sjukgymnasten tog det stopp efter bara några meter. Har tränat en hel del annat sedan dess för att stärka benen, men några mil vågar jag mig inte på på direkten
 
Sv: Cykling!

Jag har inte tränat med klubben så jag vet inte men jag tror de flesta är bra mycket duktigare än mig. Cykeln verkar passa än så länge men jag är ju fortfarande så grön så om något år kanske jag vill byta igen. Ångrar lite att jag inte köpte en 29" när jag ändå höll på, dumt egentligen att ha en 26" till långlopp när det finns större.

@cili, finns i cykel- och biltillbehörsbutiker. Märket är Thule.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 526
Senast: Twihard
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
1 997
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Hej! Jag har efter en sjukgymnast och otroped felbehandlat mig fått förlorad inkomst och sjukskrivning i 7 månader. Jag fick första...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
4 040
Senast: Sassy
·
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
560
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Sytråden del 4
  • Vilket recept söker jag?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp