Cykla med hund

Sv: Cykla med hund

KL

Jag cyklar med kelpien. Cyklar i vanligt halsband (stort brett halvstryp) och håller kopplet i handen.

Grimm är ganska lat och även väluppfostrad :confused: så han skulle aldrig komma på tanken att försöka dra.. Har försökt få honom att dra på joggingrundor/promenader med sele och midjebälte, men icke, inte ens med dragande kompis brevid..:angel:

Jag cyklar för att fysträna Ila. Vi blandar lite, ibland i koppel brevid cykeln, ibland lös, ibland i koppel med en liten dragvikt osv.
Har tänkt att hon ska börja dra mig men måste lära henne först..

Vi cyklar för att hålla kondisen uppe och hullet nere :angel: Oftast springer hon lös, men beroende på miljö så är hon emellanåt fäst i springer och y-sele. (De må vara dyra, men den jag har är köpt -91 eller-92 och fungerar lika bra än. Inte ens säkerhetsplasten har åldrats)

Här lös jämte cykeln i sommras.
augusti2012+315.jpg

en annan cykelbild (även om själva cykeln aldrig är med på bild! =)) I regel kör vi med väst + sele på, så att hon syns ordentligt, särskilt som bilister i regeln och fokuserar på barn på cykel som kanske kan tänkas vingla (vilket förstås är jättebra att de gör! Jag har som sagt ofta barnen med) och lätt missar en svart hund.
synlig.jpg

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
796
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 974
Senast: Lobelia
·
Övr. Hund Runt den 20 januari skrev jag här, och frågade hur man köper en hund. Jag fick massor av tips och råd, och även listor med uppfödare...
Svar
11
· Visningar
1 433
Senast: Raderad medlem 147980
·
Övr. Hund Bakgrund: vi har 3 hundar - en kelpietik på 11år men dom det gäller är en norrbottenspetshane på 6år och en kelpiehane på 2år. Nobsen är...
Svar
17
· Visningar
1 230
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Budget samt tid för hund