Sputnick

Trådstartare
I sommar kommer jag behöva cykla längre sträckor och samtidigt ta med min hund. Hon kan springa med ibland men det blir för mycket för henne att springa varje dag så länge så jag funderar på någon slags vagn till henne. De där som är gjorda för hundar är ju så jäklarns dyra och de som är gjorda för barn, skulle dem funka tror ni? eller kan man göra en vagn själv? Kom gärna med massa förslag på hur man kan lösa det hela!:)
Hunden i fråga är en Flatcoated retriever så att ha henne i cykelkorg är inte ett alternativ :D

Sv: Cykelvagn

I sommar kommer jag behöva cykla längre sträckor och samtidigt ta med min hund. Hon kan springa med ibland men det blir för mycket för henne att springa varje dag så länge så jag funderar på någon slags vagn till henne. De där som är gjorda för hundar är ju så jäklarns dyra och de som är gjorda för barn, skulle dem funka tror ni? eller kan man göra en vagn själv? Kom gärna med massa förslag på hur man kan lösa det hela!:)
Hunden i fråga är en Flatcoated retriever så att ha henne i cykelkorg är inte ett alternativ :D

Sätt henne på packet hållaren vet ja!:D
Men den för barn måste ju funka,förutsatt att hon sitter kvar på den.

Nja, pakethållaren vet jag faktiskt inte om den är så uppskattad:p
Och sånna där barnvagnar är ju som en liten "bil" med väggar och tak så där lär hon nog stanna kvar;)

Nja, pakethållaren vet jag faktiskt inte om den är så uppskattad:p
Och sånna där barnvagnar är ju som en liten "bil" med väggar och tak så där lär hon nog stanna kvar;)

Du måste bara knäppa kort på henne när hon sitter i den,så vi får se hur det ser ut!:D

Haha joo! måste hitta en till hyfsat pris bara, den billigaste jag hittat kostar 850 spänn :O Hjälp tack!:p

Jag köpte en begagnad cykelvagn att dra vattenspänner i, på annons. Den funkar till barn om man sätter in cykelstolar i vagnen, men annars är vagnen en bra transportvagn. En rejäl metallställning klädd med väggar av rejäl galon och en löstagbar botten av masonit (ska bytas mot en rejälare i playwood eller oljeboard).
Den vagnen funkar utmärkt att dra hund i både för hand och med cykel. Kopplet kan bindas fast i metallställningen och vagnen är ganska djup och lite högre än de vanliga barncykelvagnarna. Har dragit 30 kg basset + 15 kg barn för hand även i branta backar och vagnen går bra även i naturen.
Det är en äldre modell från innan cykelvagnarna som är som små tält. Annonsera så kanske du får napp? Bor du i närheten av mig kan jag ev. tänka mig att sälja min?

De som är gjorda för barn är visserligen bra och tål hög vikt (36 kg ca), men de är också gjorda för att ha tyngdpunkten i mitten då bara en åker. Dvs ett barn ska sitta på mittenplats medan två åker på ytterplatser. En hund är ju sällan still på det viset och då blir det obalans på kärran. Inte att rekommendera.

Det finns transportkärror att koppla till cykel som fungerar bättre. De är som flak med staket runt om och där man kan stoppa ned en bur av transport- eller utställningstyp. Absolut bästa och säkraste lösningen om man har mindre hund, enligt mig. Dock lär du inte hitta någon bra för mindre än 850 kr.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 843
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 729
Senast: Otherside
·
Hundträning Byn som jag bor i anordnar hundpromenader ett par gånger i veckan. Jättebra träning tänkte jag. Själv har jag inget behov av social...
Svar
8
· Visningar
1 995
Senast: Sesca
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 138
Senast: Liran
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka