Cydectin -tid mellan behandling och betessläpp?

F

Fifflan

Har läst på kartong och bipacksedel fram och baklänges utan att hitta skuggan av en rekommendation. Någon som vet?

Vi väntar 3 dagar med att släppa ut våra och jag tror att man brukar rekommendera det!

Du ska avmaska 3 dagar före betessläpp och sedan med 12 veckors intervall (gäller för cydectin) hela säsongen. :)

Tack för era svar! Jag misstänkte att det var tre dagar, men visst är det konstigt att det inte står på förpackningen? På ivomec som vi använt tidigare står det tydligt angivet. 12-veckorsintervallet står däremot på förp.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag sitter i en väldigt tråkig och frustrerande sits. För fyra månader sedan gick vår TV sönder, precis en sådan där dag när vi var...
2
Svar
24
· Visningar
1 921
Senast: Derivata
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
821
Senast: malumbub
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
3 006
Hästvård Nu behöver jag lite inputs och förslag gällande mitt 14-åriga sto som jag har haft i fem år och som aldrig varit skadad under den tiden...
2
Svar
28
· Visningar
4 323
Senast: Ida94
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Hålvägg