cyckla med hund?

R8n

Trådstartare
Hur bär man sig åt för att lära hunden springa fint på sidan när man cyklar?

Så man inte blir omkulldragen det första som händer... :o

Sv: cyckla med hund?

Jag har löst det med att hålla koppelöglan ganska löst så att jag snabbt släpper/han lossnar om han skulle rycka till. :angel:

Mitt problem är istället att han inte orkar så långt som jag :p

Sv: cyckla med hund?

Man lär hunden gå ordentligt i koppel UTAN cykel, sedan sätter man sej upp och cyklar iväg! ;)

Hunden måste som jag ser det kunna sköta sej utan cykel först, sedan kan man om man känner sej osäker prova att leda cykeln med hunden vid sidan innan man börjar cykla.

Vissa verkar dessutom gärna cykla med halti-grilla på för att förhindra att hunden blir allt för stark.

Men som sagt, går hunden fint i koppel när man går till fots så finns ju ingen orsak för den att strula bara för att matte/husse sitter på en cykel, står på en spark eller åker skidor.

/Swat

Liknande trådar

Övr. Hund Kort fråga. Går det bra att cykla med en liten hund (tänk 5kg eller nåt) som springer bredvid? Eller är det helt enkelt för farligt? :o...
Svar
16
· Visningar
782
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi...
2
Svar
25
· Visningar
1 969
Övr. Hund Hundägare nuförtiden ringer veterinären för hunden ätit några tomater, riskakor eller chips och åker raka vägen och kräker hunden om den...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
5 515
Senast: monster1
·
Övr. Hund Vi passar ibland en äldre hund (11 år troligen korsning bichon havanais och terrier av något slag) som alltid haft svårt att vara ensam...
Svar
2
· Visningar
394

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka