Mazarinen

Trådstartare
Någon som vet lite om Jos Lansinks hingst Cavalor Cumano?

Försökt att hitta lite info om honom utan någon större framgång. Han har ju en helt otrolig hoppkapacitet och teknik, men jag vill veta lite om temperamentet och så.

Någon som har sett några avkommor efter honom, hur är dom i temperament osv.

Finns han med i aveln någonting eller är det mest tävling.

Helt enkelt dela med er av det ni vet om honom

Sv: Cumano

han har tyvärr dålig kvalitet på sperman, även om man åker ner med stoet dit. Hade också gärna velat betäcka med honom men stoet är för stort, han själv är 178 så man bör kanske inte ta ett jättestort sto till honom. Vet tyvärr inte hur han förärver sig storleksmässigt, han har vad jag vet mest unga avkommor, dom äldsta är runt 9 års åldern. Han verkar lämnat riktigt bra avkommor flera i svår klass
här kan du läsa mer:
http://www.studforlife.com/Cumano.htm

Jag har träffat på en. Han var stor och rätt så svår i tempramentet. Hoppade jättebra, men hade mycket egna ideer. Han gick falsterbo som 6 åring, men förolyckades sedan.

Jag känner en man i Holland som har ett föl efter honom. Det är stort och långbent och riktigt fint. Däremot så är sperman sämre än dålig - i praktiken kan man tyvärr nog glömma att få ngt. dräktigt med honom.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 684
Senast: lilsan
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 421
Senast: Bison
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 944
Senast: Anonymisten
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
4 060
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka