css hjälp

Testa en border i taget, så att det blir

.tabell1
{
background-color: #FED3FF;
border-top: 2px solid #800080;
border-bottom: 2px solid #800080;
border-left: 2px solid #800080;
border-right: 2px solid #800080
}

Observera att jag har skrivit ut hela ordet "background-color".
 
Ett litet PS:

Du har inte råkat skriva något i HTML-koden som "overridar" (skriver över) CSS-koden?
 
Så där har jag också provat, men det fungerade inte bättre för det.
Jag tror jag har provat alla varianter som finns... :crazy:

Jag vet inte vad jag skulle kunna ha för html-kod som skulle förhindra bakgrundsbild och border på tabellen. När jag inte använder css så står det ju i <table border=2 color=#800080 osv. Men när jag då lägger till css:en och tar bort html-koden så är det som om jag inte hade någon css alls, dvs allt jag tidigare formaterat med html försvinner.

Och vad menar du med att a:visisted ska vara A:visited. Det är det ju?
 
:o

I utklippet från valideringen stod det bara "visited", så jag tog det som att det stod "a:link" och "visited".

:o
 
I utklippet står det: a:active
property doesn't exist: a:visited.

Är det då a:active som är fel, eller a:visited? Och vad är felet, liksom? Bägge är väl rätt, eller? :confused:
 
Du har förmodligen glömt ett kommatecken eller liknande någonstans. Använder du en extern stilmall nu eller har du fortfarande intern kod? Kan du inte ladda upp det externa på nätet och länka till det härifrån så vi kan få titta på det?

/Erica
 
Båda är rätt, och båda ska funka (vet jag, för jag använder båda själv).
 
Äh, jag har gett upp... Nästa sida jag gör kanske jag använder en mall från början istället. Det blev alldeles för krångligt att göra den i efterhand, och dessutom så fungerar det ju inte! :mad: :crazy:
 

Liknande trådar

B
IT & mobiler Jag skulle behöva lite hjälp med att förstå eller hitta bra exempel på hur man positionerar element i CSS. Jag tyckte mig följa ett bra...
Svar
8
· Visningar
1 247
Senast: nidron
·
IT & mobiler Håller på att bygga en sida baserad på templates istället för frames. Det funkar bra, förutom att jag vill ha en färg på länkarna i...
Svar
2
· Visningar
799
Senast: Spider84
·
IT & mobiler Skulle behöva hjälp med css... Jag vill ha streckad kant i en tabell, och då på alla linjer mellan cellerna i tabellen, inte bara på...
Svar
2
· Visningar
737
Senast: loveponies
·
IT & mobiler Sitter och pular med ett nytt upplägg på en av sidorna. Jag är nybörjare på css, so be gentle ;) http://w1.858.telia.com/~u85811929/...
Svar
19
· Visningar
1 250
Senast: Cheeserica
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp