Crezent, Krezus & Ramses ox

Re: Crezent, Krezus & Ramses ox

crezent står på minigården.
minigarden.hedhman.org

:bump:

Har varit mycket på minigården och Crezent är jättetrevlig. Hade en avkomma till honom på foder som var helt underbar med jättebra psyke (fast lite nervig såklart). Tror att typ alla avkommor efter honom blir bruna.

CREZENT FA183/78-84
f. 1978
brun, 148 cm
Uppf. Håkan Larsson
e: Krezus PL (Czort PL (Wielki Szlem PL x Forta PL) x Kreolka PL (Nabor SU x Karmen II PL))
u: Marzenie (Alrex (Exelsjor PL x Alfa PL) x Maricedia (Cedr PL x Maritsa SU))

Prem B.
Har tävltas i hoppning & andra ridgrenar bland ponnier & stora hästar med vinster och placeringar.
Ägare: Minigården.
Hemsidesadress fick Du tydligen ovan.
Helpolska blodslinjer

KREZUS PL, FA123/76-76
f. 1963 mbr
Uppf: Janów Podlaski, Polen
Imp. 1975 till Sverige
Exp. 1982 till USA
död
e: Czort PL (Wielki Szlem PL (Ofir PL x Elegantka PL) x Forta PL (Kuhailan Abu Urkub HU x Porta PL))
u: Kreolka PL (Nabor SU (Negativ SU x Lagodna PL) x Karmen II PL (Koheilan I/VIII HU x Kasyda PL))

Under sin tid i Sverige avelshingst hos Wilkesbacka Arabstuteri utanför Falun. Har lämnat kända hästar såsom Crezent ovan och Pokusa PL, Alma PL, Ata PL
helpolska blodslinjer

RAMSES NL, FA196/78-80
f. 1977 d. 2001
skimmel, 154 cm
Uppf: J. Smarius, Holland
Imp. 1978 till Sverige av Fam. Svensson på Lyalands Arabstuteri (nerlagt 1993)
Såld till Gärdsjögårdens Arabstuteri 1993
därefter såld till Ann-Charlotte Sternefält
död 2001
e: Fikri EG (Fayek EG (Nazeer EG x Faysz II EG) x Nadeemah EG (Amrulla EG x Nagwa EG))
u: Nora EG (Ibn Fahkri EG (Nazeer EG x Helwa EG) x Anwaar EG (Shariar EG x Yasmeena EG))

Flerfaldig Champion och
Reserv Champion
Klassvinnare 6 ggr.
Har blivit tilldelad 93,5 p. (Aspenäs reg. utst. 1982)
3:e placerad i Salon de Cheval, Paris.
2:a Riks, Flyinge 1984.
Avkommor: 30 Champions och 53 klassvinnare.

http://www.angelfire.com/nb/arabianstud/ Här hittar Du mer info och bilder om honom. Klicka på Stallions och scrolla ner till Ramses

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 354
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 398
Senast: ildiko
·
Avel Hej! Jag ska betäcka mitt quarter sto i år och vill betäcka med en quarter. Jag har sen tidigare bara koll på swb hästar och där tycker...
Svar
1
· Visningar
510
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka