CR i nationell noviskvalificering för CEI-ritter

D

Dinamith

Inom Distanskommittén har vi sedan en tid tillbaka diskuterat om vi ska ändra vårt tidigare beslut att enbart tävlingar räknas i den nationella noviskvalificeringen.

Eftersom vi hellre ser svenska ekipage på svenska tävlingar och vi känner till och kan bestämma över villkoren för våra egna Clear Rounds samtidigt som vi förenklar för de som vill ta upp unga hästar, så har vi beslutat att ändra vårt tidigare beslut.

CR 40 - 50 km får räknas in i den nationella noviskvalificeringen för ryttare och hästar.

Kjell Westerback
DiK

PS
Det är kanske bäst att jag redan nu säger att detta förändrar inte den officiella kilometerlistan där enbart godkända tävlingar över 50 km och längre räknas.

Sv: CR i nationell noviskvalificering för CEI-ritter

Underbart!

Då har jag en fråga.
Stjärnkvalificering gäller ju hela livet för ryttare och 24 månader för hästar.
Finns det några tidsgränser på noviskvalificeringen? Måste ritterna som ligger till grund ha ridits inom en speciell period?

Läser man så står det tydligt att noviskvalificeringen ska göras inom 24 månader innan man rider CEI*.

Läser man så står det tydligt att noviskvalificeringen ska göras inom 24 månader innan man rider CEI*.

Om man gjorde sin första 50km tävling i juni 2007 och sedan har ridit en till 50 km Tävling och 2st 80km tävling.
Den sista daterad september 2008. Då har man alltså sin noviskvalificering.
Gäller den då två år från den första tävlingen juni 2007 eller två år från det att man red den sista tävlingen sept 2009.
Dvs måste jag rida min stjärn80 innan juni 2009 eller september 2010.
Det logiska borde ju vara att noviskvalificeringen gäller 2 år från sista tävlingen.
Rörigt. Hoppas att någon kan svara.
:)

Du får räkna tävlingar 24mån bakåt i tiden. Alltså är det den första tävlingen du ska utgå ifrån och som du skriver måste du rida en 80* innan juni 2009.

Liknande trådar

Distans Hej! Exakt hur funkar det när man kvalar med danska tävlingar? Kan man föra in resultaten av en dansk regional tävling i det svenska...
Svar
1
· Visningar
1 794
Senast: fio
·
D
Distans Jag har ikväll skickat nedanstående öppna brev till SvRF och media: Öppet brev till: Bo Helander, SvRF's förbundsstyrelses...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
17 662
Senast: mahlmt
·
D
Distans Att Distanslistan är nedlagt har naturligtvis inte undgått någon. Detta faktum är naturligtvis oerhört trist och tråkigt för alla...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 503
Senast: limona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar