Sporthorse
Trådstartare
Ny tråd då den förra passerat 2000 inlägg.
Pressträff kl 09.45 idag. Statsministern ska hålla tal.
Pressträff kl 09.45 idag. Statsministern ska hålla tal.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jepp är ganska exakt +5 grader här. Ja man kan väl hoppas de hade det.Kylan i Lund? +5 grader eller? Vid -15 hade jag kanske reagerat, visst hade dom kläder på barnet?
Jag håller med!Jag börjar faktisk tro mer och mer på den svenska metoden. Eller så har jag bara accepterat att viruset är här för att stanna i minst ett år och jag förmodligen själv kommer bli smittad. Känner mig i dagsläget inte så orolig utan vill mest att allt ska återgå till det normala ute i samhället snart
Jag börjar faktisk tro mer och mer på den svenska metoden. Eller så har jag bara accepterat att viruset är här för att stanna i minst ett år och jag förmodligen själv kommer bli smittad. Känner mig i dagsläget inte så orolig utan vill mest att allt ska återgå till det normala ute i samhället snart
Jag börjar faktisk tro mer och mer på den svenska metoden. Eller så har jag bara accepterat att viruset är här för att stanna i minst ett år och jag förmodligen själv kommer bli smittad. Känner mig i dagsläget inte så orolig utan vill mest att allt ska återgå till det normala ute i samhället snart
Mamman var förtvivlad för att barnet inte fick vård. Parkeringen var en bisak i sammanhanget och inte anledningen till inlägget.Jag ironiserade inte någon utan kommenterade att de gnällde över att bli undersökta på parkeringen. Något som det alltid gäller om man misstänker smittsam sjukdom oavsett om det är coronatider eller ej. Jag förstår att de är frustrerade över att inte få vård. Men att gnälla över en sån sak som tillhör rutiner är fel väg att gå. Hade inte behövt o skriva parkering med stora versaler. Nej det tappar trovärdighet när man gnäller om en sån sak som gäller överallt...
Det finns ju ingen vetenskaplig grund i besluten att stänga ner samhällen. Det är rent politiska beslut. Anses väl visa på starka ledare.Håller också med om att den svenska metoden kan vara smart. Norge har ca lika många smittade med mindre invånare dvs en högre spridning. Varför förstår jag inte men här var dom ju väldigt snabba på att stänga ner mycket. Kanske är det av den principen att ju mindre som man får lov att göra desto fler tänjer på gränsen. Tror svenskar överlag varit väldigt duktiga på att inte själva sprida smittan iaf
@athena_arabians - tack för perspektiv! Sjukvården är jag egentligen inte orolig för, då jag kvalificerar för gratis sjukvård. Jag antar att det engentligen handlar om att jag bettar på att NZ kommer att ha ett "bättre" (långsammare och mindre) utbrott än UK, med mindre påverkan på den vidare ekonomin
Det finns ju ingen vetenskaplig grund i besluten att stänga ner samhällen. Det är rent politiska beslut. Anses väl visa på starka ledare.
Fast jag tror mer vi ska titta på hur många som dött och antalet smittade. Nu är det så få så skillnaden är förmodligen slumpartad, men antalet fall har mycket att göra med hur många man testar och vilka grupper.Håller också med om att den svenska metoden kan vara smart. Norge har ca lika många smittade med mindre invånare dvs en högre spridning. Varför förstår jag inte men här var dom ju väldigt snabba på att stänga ner mycket. Kanske är det av den principen att ju mindre som man får lov att göra desto fler tänjer på gränsen. Tror svenskar överlag varit väldigt duktiga på att inte själva sprida smittan iaf
Men är inte den svenska methoden ("flockimmunitet"?) samma som den brittiska, och de har just ändrat kurs, då de inser att det kommer överväldiga sjukvårdssystemet?
Men är inte den svenska methoden ("flockimmunitet"?) samma som den brittiska, och de har just ändrat kurs, då de inser att det kommer överväldiga sjukvårdssystemet?