Börjar poppa upp fler och fler på mina sociala medier som tycker att det pratas för lite om dom negativa konsekvenserna av restriktionerna, pratar om proportionalitetsprincipen, att man stigmatiseras om man lyfter dom frågorna osv.
Tänker bland annat på den här insändaren i DN som länkas, delas och hyllas som om det inte vore
någon annan tidigare som tänkt på att restriktioner får negativa konsekvenser
https://www.dn.se/insandare/regeringen-bor-ifragasatta-oetiska-vaccinationspass/
Jag vet inte jag, tycker det lyfts hela tiden att exempelvis nedstängning av skolorna skulle få väldigt negativa konsekvenser för barnen och att det därför är något man vill undvika, jag har hört smittskyddsläkare prata om att man måste väga dom negativa konsekvenserna mot fördelarna osv. Det är ju inte som att man bara fläskat på restriktioner och helt glömt bort att tänka på vilka konsekvenser dom får? Men man har väl bedömt att alternativet att låta smittan sprida sig ohejdat är värre och landat i att det är värt det. Pest eller kolera liksom.
Jag vet inte riktigt vad dom här människorna ser som alternativet, låta viruset härja fritt och sjukvården kollapsa?