Covid-19 del 6

Status
Stängd för vidare inlägg.
I sthlm ser jag "en del"/några personer per dag bära munskydd, det är bara det att munskyddet ofta sitter runt halsen, på hakan under munen eller på munen men under näsan... Ser helt idiotiskt ut måste jag säga. Majoriteten med munskydd som jag ser har alltså munskyddet fel.
Min teori är att det är många som ser det som ett komplement att använda i situationer med mindre avstånd. Därav "nära till hands-placering". Så det enkelt kan dras upp en kort stund, typ om någon ungdom står för nära i en kö.

Min teori är att det är många som ser det som ett komplement att använda i situationer med mindre avstånd. Därav "nära till hands-placering". Så det enkelt kan dras upp en kort stund, typ om någon ungdom står för nära i en kö.
Och på det sättet samlar man upp eventuella virus och bär dem med sig. Det verkar inte särskilt lyckat om man stoppar skyddet i fickan eller hänger det runt halsen till nästa gång.

Och på det sättet samlar man upp eventuella virus och bär dem med sig. Det verkar inte särskilt lyckat om man stoppar skyddet i fickan eller hänger det runt halsen till nästa gång.
Oavsett varför verkar inte användning på hakan speciellt smart. Men det är den teori som jag har om fenomenet jag ser.
För den som tänker så är det då en rationell användning. Jag tror ju inte dessa människor tänker att de sysslar med dålig användning. Inte när det är så aktivt och avvikande val att alls ha skydd.

Enligt rubrik i AB så är 4 av 10 för munskyddskrav. Om det är sant undrar jag varför jag hittills inte sett en enda person bära munskydd :confused:
Om jag får komma med en anekdotisk observation, så är de omkring mig som är i sociala medier mest upprörda över att FoHM envisas med att inte tvinga på folk munskydd "trots att hela världen har det", samma personer som annars är som mest upprörda över att muslimska kvinnor har tyg över ansiktet.

Om jag får komma med en anekdotisk observation, så är de omkring mig som är i sociala medier mest upprörda över att FoHM envisas med att inte tvinga på folk munskydd "trots att hela världen har det", samma personer som annars är som mest upprörda över att muslimska kvinnor har tyg över ansiktet.
Samma tanke slog mig nyss!

En övertygande Donald Trump förklarar för en journalist hur USA kan ha bättre siffror än övriga världen vad gäller Corona-pandemin.

"My thought process went like this.
1. This is real.
2. This can't be real.
3. This is clearly a cleverly cut satirical piece.
4. Oh no. This is real. Oh dear... "
Vem släppte den där mannen till en tydligen kompetent journalist? Fort, tillbaka till Fox!

"Sedan den nya lagen som gör det olagligt att täcka ansiktet trädde i kraft i Danmark för ett år sedan, har 22 böter delats ut till personer som har burit burka eller niqab. Men nästan lika många har fått böter för att ha täckt ansiktet på andra sätt." https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/22-boter-for-att-bara-burka-eller-niqab
Keps, solglasögon och munskydd?
Eller munskydd kombinerat med en i vanliga fall godkänd muslimsk klädsel?

Borde inte Iran ha varit extra förskonade från pandemin om munskydd av enklare typ verkligen hade stor effekt. Ett munskyddsanvändande i halva befolkningen , redan innan smittspridningen var känd, borde ha gjort susen.

"Sedan den nya lagen som gör det olagligt att täcka ansiktet trädde i kraft i Danmark för ett år sedan, har 22 böter delats ut till personer som har burit burka eller niqab. Men nästan lika många har fått böter för att ha täckt ansiktet på andra sätt." https://www.svt.se/nyheter/lokalt/skane/22-boter-for-att-bara-burka-eller-niqab
Keps, solglasögon och munskydd?
Eller munskydd kombinerat med en i vanliga fall godkänd muslimsk klädsel?
Undra hur det går med den lagen i år :grin:

och enligt vad jag sett samma personer som gormar om att det inte varit utegångsförbud i Sverige och som själva rör sig oerhört mycket i samhället.

I går såg jag för första gången munskyddsbärare på stan (Ica), två utlandsfödda personer. Jag blev lite rädd, för jag brukar bara se personer med munskydd på sjukhus och jag är rädd på sjukhus.

b1fd518fe6adfb62b1901facc38a870fe94ee848.jpg

:meh::meh::meh::meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka