Jag tror att i efterhand när man jämför siffror så ska man inte bara jämföra dödstalen mellan länderna, de som dött av covid-19, så som många folk gör. De skiljer ju sig helt otroligt mellan länderna och jag tror det finns flera länder här i världen som mörkar, Kina, Ryssland typ....
Jag tror att man måste titta på siffrorna mellan länderna på arbetslöshet och psykisk ohälsa samt självmord mellan länderna också, återkommande de närmaste åren.
Jag tror inte att Sverige egentligen ligger så risigt till som alla andra länderna tycker vi gör, för det kommer ju rapporter då och då om nya fall i länder som försöker öppna upp så i slutändan kommer vi ligga hyfsat lika alla, när man jämför siffror på KORREKT vis och inte som fan själv läser bibeln.
Vad jag däremot tror är att det är satans så lätt att glömma bort hur påverkade människor blir av en lockdown. Av arbetslöshet. Av en pandemi och den situation världen befinner sig i. Jag tycker absolut att självmordssiffror nära nog borde läggas på covid-19 dödsfallshögen sedan, för jag tror den siffran kommer skjuta i höjden i vissa länder.
Hemlösheten i de olika länderna här i världen, hur ser den ut när det här året och nästa år är slut? Kommer den vara högre?
Om man har låga dödstal men ökad hemlöshet, ökad självmordssiffra, hög arbetslöshet och hög öka psykisk ohälsa, har man då lyckats bättre än ett land som ligger lägre på alla utom på kanske det första, som i slutändan kan vara marginellt högre? Eller om det är en del högre? Vem har lyckats bäst?
Hurra för NZ som har utrotat corona ur landet! Nu får de bara hålla det låst och igenbommat för ALLA utanför, så ingen, absolut INGEN kommer in, de närmaste typ 10 åren eller nåt. Är det att lyckas?