Vem har inte insett detta? Frågan är ju dock varför Sverige "inte är populärt" hur påverkar Sveriges strategi tex Tyskland negativt? För mig låter det mer som det vanliga att "du är inte som oss och då är du fel"
Travel ban för Svenska medborgare tex
Ja du det får vi se längre fram. Det finns fortfarande inget facit på detta. En sak är iallafall säker och det är att dålig ekonomi är även den dödlig för stora delar av befolkningen. Det är en sak
jag anser viktig att tänka på.
Såklart vi får se i slutändan men 3 månader in nu och så ser man även en del. Kolla på nya dödstal per dag tex Sverige jämfört med andra länder (i samma "standard")
Fast pratar inte du om att Sverige ska införa utegångsförbud som alla andra länder? Med den kontexten så måste du ju anse att det är de som inte håller sig inne som får skylla sig själva
Nej vad har du fått det ifrån?
Jag tycker det är mer otäckt att man i många så kallade demokratier kan låsa in sin befolkning i husarrest på obestämd tid. Det tycker jag är riktigt riktigt obehagligt. Om grundlagen ser ut så så är det ju som upplagt för att makthavarna ska utnyttja situationen
Här i Aus har vi inte haft inlåsning utan ganska fritt om man följer restriktionerna. Skillnaden är att böter delas ut om du inte följer de
Du får så gärna framföra kritik men det är bättre att komma med något konstruktivt än "du är dum" modellen som haglat de senaste månaderna blandat med direkt felaktig information
Var har jag sagt att du är dum?
Och för det ska inlåsning av befolkningen tillämpas? Det intressanta är att många länder som tillämpat inlåsning har högre dödstal/capita än Sverige men de kritiserar man inte... för att
... ja just de gör ju som man ska
Här i Aus har vi inte haft inlåsning men klarat oss "bättre" ändå (missförstå mig rätt, det är ingen tävling)
Äh nej det är klart du inte ser likadant ut. Det är olika länder med olika kulturer. Till det så finns det ju otaliga bevis på att journalister använt foton som ger direkt missvisande information för att stödja sin tes. Det handlar ju i mångt och mycket om att "Hund biter man, är ingen nyhet. Man biter hund är en nyhet"
I mitt fb flöde så ser jag oerhört få bilder på riskfyllda beteenden. Frågan är vad dessa bilder egentligen säger mer än att det går att vinkla bilder stenhårt och att det alltid finns idioter.
I mitt flöde ser jag folk som delar covid-restriktioner ena dagen och nästa dag har de valborg eller midsommarfirande osv. Såklart jag inte har all fakta men ser jag 15 pers vid samma bord med glasen höjda och rubriken "vi var ju i alla fall utomhus" så blir jag så trött....