Mineur
Moderator
Ja, det har kommit en hel del positivt ur det här för min del också och jag har det verkligen fantastiskt bra under omständigheterna. Vanligtvis är jag bra på att fokusera på det, men de senaste veckorna har det känts allt svårare. Förhoppningsvis är det bara en svacka som jag snart tar mig ur!Både och skulle jag säga. Jag känner verkligen igen mig i det du skriver om att året har försvunnit. Mycket har ställts in och några planer går knappt att ha. Jag har inte riktigt någon koll på om något hände för två veckor eller två månader sen. Jag har också gått omkring med en med oro i kroppen. Jag har blivit väldigt selektiv med vilken media jag följer. Jag ser till att vara uppdaterad såklart men klarar inte av alla dessa spekulationer och sensationsrubriker.
Men jag kan också se positiva bieffekter av allt det här i det lilla. Att vi har tvingats ställa in allt (visserligen roligt) flängande om vårhelgerna och istället upptäckt fem olika naturreservat i närheten. Att vi kommit väldigt nära våra grannar när vi hjälpt varandra med saker och ting. Att vi blivit ruskigt strukturerade i våra handlingsvanor och verkligen fått ner konsumtionen till det som är nödvändigt på riktigt. (Menar såklart inte att något av detta uppväger det negativa, såklart!)
Personligen har jag ändå varit lyckligt lottad. Ingen i närmaste familjen har ännu varit sjuk, ingen har blivit av med jobbet eller liknande. Jag har kunnat jobba på som vanligt men hemifrån. Men pandemin har också varit väldigt nära hela tiden då jag har två nära vänner som slitit dag och natt på IVA. Herregud vilka hjältar.