Såg det men då måste man också komma ihåg att avregistrera sig i tid annars kommer det kosta. Jag har super dåligt minne för sånt så skulle definitivt glömma avregistrera mig.Man behöver bara regga sig.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Såg det men då måste man också komma ihåg att avregistrera sig i tid annars kommer det kosta. Jag har super dåligt minne för sånt så skulle definitivt glömma avregistrera mig.Man behöver bara regga sig.
Vad bra. Var inte den info som angavs när jag gick in på artikeln. Testar igen!https://www.dn.se/nyheter/dagens-nyheter-laser-upp-sajten-for-alla/
" Prenumerationen kostar inte, har ingen bindningstid och avslutas automatiskt 1 maj. "
Det gör det och det beslutas av patientanavarig läkare genom ett VILS-beslut (vård i livets slutskede) om misstanke finns att slutet närmar sig. Detta oavsett om du befinner dig i hemmet, i ditt hem på SÄBO eller på korttidsboende.Jag trodde det behövdes beslut på palliativ vård, men då har vi ytterligare en datakälla
Men kan du inte ta till dig vad folk med viss insikt skriver? Du är ju vettig i många resonemang kring detta och extremt vettig annars. Varför skriver du sånt här när du ju fått massa info om att det inte är sant? (Vilket du ju vet oxå som publicerat staistik i tråden)Vi kikar på USA, och förfäras över deras siffror. Men hade Sverige varit USAs 51 delstat, hade vi legat på deras femte plats.
Överdriv lite mer, tack.OMG! Nu vill sveriges regering göra en Orban.
Det var inte jag som överdrev,läste det i aftonbladet, eller rättare sagt jag såg rubriken o gick vidare.Överdriv lite mer, tack.
Men om man vidtar åtgärder och verkligen ser till att inte komma i närkontakt med någon så ser jag inte problemet? Visst, det är väl inte läge för en shoppingresa i nuläget men att fixa däcken ser jag som en nyttoresa som inte är ett problem om man som sagt vidtar relevanta säkerhetsåtgärder. Plus att köra med dubbdäck på barmark drar upp en massa skit i luften helt i onödan.
Det smittar ju inte bara för att man åker förbi i en bil.
Och läser man på SVT, så ser man att det rör sig om begränsade befogenheter under en specifik period. Att jämföra med Ungern, där det är obegränsad makt under obegränsad tid.Det var inte jag som överdrev,läste det i aftonbladet, eller rättare sagt jag såg rubriken o gick vidare.
Ja, fundera på det du. Om man följt vad som sagts, så har det rätt tydligt framkommit att rekommendationer kommer bytas mot tvång när det behövs.Varför behövs det utökade maktbefogenheter? Vi ska ju inte göra något drastiskt utan sunt förnuft och lite frisk luft ska råda?
Jag var enbart sarkastisk jag är inte det minsta förvånad över att rekommendationerna kommer behöva bytas mot tvång.Ja, fundera på det du. Om man följt vad som sagts, så har det rätt tydligt framkommit att rekommendationer kommer bytas mot tvång när det behövs.
Vad menar du egentligen?Men kan du inte ta till dig vad folk med viss insikt skriver? Du är ju vettig i många resonemang kring detta och extremt vettig annars. Varför skriver du sånt här när du ju fått massa info om att det inte är sant? (Vilket du ju vet oxå som publicerat staistik i tråden)
Gå inte händelserna i förväg. Finns inget som säger att det ska bli någon större utökning av tvång (mot folk i allmänhet sas) bara för att man justerar vissa begränsade delar av beslutsprocesserna.Jag var enbart sarkastisk jag är inte det minsta förvånad över att rekommendationerna kommer behöva bytas mot tvång.
För att Sverige har ganska höga krav på beredning, att det ska göras utredningar, remisser, yttrande från lagrådet innan nya lagar klubbas. Det låter mest som att man preppar så det, ifall det behövs, ska gå att fatta snabbare beslut. Som respons på ev. snabbt förändrade situationer.Varför behövs det utökade maktbefogenheter?
Var det först nu man kom på "ifall det behövs"?Gå inte händelserna i förväg. Finns inget som säger att det ska bli någon större utökning av tvång (mot folk i allmänhet sas) bara för att man justerar vissa begränsade delar av beslutsprocesserna.
För att Sverige har ganska höga krav på beredning, att det ska göras utredningar, remisser, yttrande från lagrådet innan nya lagar klubbas. Det låter mest som att man preppar så det, ifall det behövs, ska gå att fatta snabbare beslut. Som respons på ev. snabbt förändrade situationer.
Ungefär som vi skrev en lag som skulle göra det möjligt att stänga skolorna, även om man inte hade några direkta planer på att det verkligen skulle göras. Men OM det skulle bli så att det behövs så går det att göra.
Exemplen låter som en del av bakgrunden är att smittskyddslagen är mer upplagd för att agera mot specifikt identifierade smitthärdar än med generellt verkande beslut som ska gälla alla i smittförebyggande syfte. Men pga. nuvarande krisens profil behöver verktyg av den typen finnas till hands OM...
Man har väl förmodligen jobbat med förslaget ett tag, och hade mer brådskande behov att jobba med innan det?Var det först nu man kom på "ifall det behövs"?
Vi kikar på USA, och förfäras över deras siffror. Men hade Sverige varit USAs 51 delstat, hade vi legat på deras femte plats.
Fast vi i Sverige bor i pandemins nuvarande epicentrum, Europa.Vi kikar på USA, och förfäras över deras siffror. Men hade Sverige varit USAs 51 delstat, hade vi legat på deras femte plats.