Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
"Dessutom ska de ha .. ifrågasatt", låter som om det är väldigt mycket osäkerhet där, kopplat med en stor dos förutfattade meningar. Att fråga varför någon gjort en viss sak är inte liktydigt med att fråga den personens val.Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste att regionen ska "hem till folk" för att söka upp ovaccinerade. Jag tror ju inte fler vaccinerar sig när de jagar på detta viset, de som vill söker själva upp vc eller vaccinstation. Dessutom ska de ha ringt upp ett hundratal och ifrågasatt varför dessa avbokat sina vaccintider, det har de ju öht inte ens med att göra!! Oavsett om de fått förhinder av privata skäl eller tappat förtroende av vaccin eller vad nu anledningen är.
Det stod att de HAR ifrågasatt, ursäkta jag skrev otydligt. Men att ens ringa upp folk och fråga varför de avbokat är ju rätt galet. Är sjukvården så pressad så har de bättre saker att lägga sin tid på än att bedriva telefonjakt."Dessutom ska de ha .. ifrågasatt", låter som om det är väldigt mycket osäkerhet där, kopplat med en stor dos förutfattade meningar. Att fråga varför någon gjort en viss sak är inte liktydigt med att fråga den personens val.
Jag håller med. Jag är trippelvaccinerad så jag försvarar absolut inte att man väljer att inte vaccinera sig. Men dels har jag en bekant som inte fått vaccinera sig på grund av bakomliggande sjukdomar (trots att sjukdomsbilden i sig skulle vara direkt dålig om hen får covid och att personen jobbar inom äldreomsorgen) och har en kollega som envist vägrat vaccinera sig genom hela pandemin. Hen har inte ens valt att göra det nu när vi var tvungna att återgå till kontoret, trots att smittan inte på långa vägar är under kontroll där vi bor. Den första personen kommer ju inte få vaccinera sig för sin läkare oavsett hur mycket det tjatas och den andra personen kommer aldrig ändra sig, hen har redan fått massivt mothugg från andra kollegor för sitt val.Det stod att de HAR ifrågasatt, ursäkta jag skrev otydligt. Men att ens ringa upp folk och fråga varför de avbokat är ju rätt galet. Är sjukvården så pressad så har de bättre saker att lägga sin tid på än att bedriva telefonjakt.
Precis vi får alla göra våra egna val, ska inte bedrivas nån häxjakt som det börjat bli tycker jag, helt sjukt. Jag kan ärligt säga att jag är skitnervös för mammas del att ta ytterligare en dos för hon är extremt läkemedelskänslig samtidigt som jag förstår att hon behöver den för sin ms-medicin. Men det är inget jag lägger mig i, verkligen inte. Jag har flera i min omgivning som blivit covidsjuka och de vaccinerade har snarare blivit mer sjuka än de ovaccinerade, ganska intressant. Men som sagt. Lägga sig i andras val och som i detta fall att ringa ifrågasätta, nä det gör bara folk ännu mer anti. Sen spelar det nog mindre roll att det är just covidvaccinet. Men det där jävla tjatet. Tråkigt med din bekanta som tjatas på trots läkare sagt sittJag håller med. Jag är trippelvaccinerad så jag försvarar absolut inte att man väljer att inte vaccinera sig. Men dels har jag en bekant som inte fått vaccinera sig på grund av bakomliggande sjukdomar (trots att sjukdomsbilden i sig skulle vara direkt dålig om hen får covid och att personen jobbar inom äldreomsorgen) och har en kollega som envist vägrat vaccinera sig genom hela pandemin. Hen har inte ens valt att göra det nu när vi var tvungna att återgå till kontoret, trots att smittan inte på långa vägar är under kontroll där vi bor. Den första personen kommer ju inte få vaccinera sig för sin läkare oavsett hur mycket det tjatas och den andra personen kommer aldrig ändra sig, hen har redan fått massivt mothugg från andra kollegor för sitt val.
Jag som överlag är helt allergisk när folk ska lägga sig i andras livsval hade blivit ännu mer motvalls om jag hade blivit uppringd och (som jag hade upplevt det) förhörd för ett val jag har gjort. Jag har aldrig påtalat för min kollega att hen bör vaccinera sig av just den anledningen (även om jag innerst inne tycker att hen borde det), lika lite som att jag påtalar att någon borde sluta röka eller börja träna eller vad som helst.
Du verkar omge dig med ett antal väldigt icke-representativa personer? Om det du skriver hade stämt i det stora hela är jag hyfsat säker på att man inte hade rekommenderat folk att ta tre sprutor.Jag har flera i min omgivning som blivit covidsjuka och de vaccinerade har snarare blivit mer sjuka än de ovaccinerade, ganska intressant.
Precis vi får alla göra våra egna val, ska inte bedrivas nån häxjakt som det börjat bli tycker jag, helt sjukt. Jag kan ärligt säga att jag är skitnervös för mammas del att ta ytterligare en dos för hon är extremt läkemedelskänslig samtidigt som jag förstår att hon behöver den för sin ms-medicin. Men det är inget jag lägger mig i, verkligen inte. Jag har flera i min omgivning som blivit covidsjuka och de vaccinerade har snarare blivit mer sjuka än de ovaccinerade, ganska intressant. Men som sagt. Lägga sig i andras val och som i detta fall att ringa ifrågasätta, nä det gör bara folk ännu mer anti. Sen spelar det nog mindre roll att det är just covidvaccinet. Men det där jävla tjatet. Tråkigt med din bekanta som tjatas på trots läkare sagt sitt
Jag har heller inte läst artikeln så länka gärna.Höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste att regionen ska "hem till folk" för att söka upp ovaccinerade. Jag tror ju inte fler vaccinerar sig när de jagar på detta viset, de som vill söker själva upp vc eller vaccinstation. Dessutom ska de ha ringt upp ett hundratal och ifrågasatt varför dessa avbokat sina vaccintider, det har de ju öht inte ens med att göra!! Oavsett om de fått förhinder av privata skäl eller tappat förtroende av vaccin eller vad nu anledningen är.
Det stod att de HAR ifrågasatt, ursäkta jag skrev otydligt. Men att ens ringa upp folk och fråga varför de avbokat är ju rätt galet. Är sjukvården så pressad så har de bättre saker att lägga sin tid på än att bedriva telefonjakt.
Notis på P4 Östergötland fbsida där de haft kontakt med regionen. Det handlar ju inte om att de bryr sig på individnivå, då hade ju sjukvården ringt och ifrågasatt varför vissa uteblivit från cellprov osv.Jag har heller inte läst artikeln så länka gärna.
Jag anser att folk har rätt att bestämma, men beroende på hur man formulerar sig när man ringer upp folk kan det vara allt från åt helvetet till helt okej. Det behövs mer info för att ens ha en åsikt. Du har tidigare presenterat en del kritik mot vaccin som att det innehåller gift (vilket inte varit fallet) så det krävs en del för att du ska övertyga mig om att det är oetiskt. Ibland läser man inte information med direkt objektiva glasögon.
Varför är det galet? Och hur blir ett samtal en telefonjakt?Det stod att de HAR ifrågasatt, ursäkta jag skrev otydligt. Men att ens ringa upp folk och fråga varför de avbokat är ju rätt galet. Är sjukvården så pressad så har de bättre saker att lägga sin tid på än att bedriva telefonjakt.
KAn du möjligen länka?Notis på P4 Östergötland fbsida där de haft kontakt med regionen. Det handlar ju inte om att de bryr sig på individnivå, då hade ju sjukvården ringt och ifrågasatt varför vissa uteblivit från cellprov osv.
Ringa ett hundratal personer? Märkligt anser jag.Varför är det galet? Och hur blir ett samtal en telefonjakt?
Det beror helt på vad som sägs om det är oetiskt, ett sätt att ta reda på stats varför folk avbokar eller om det är någon form av oetiskt påtryckning.
Det beror helt på hur man hanterar samtalen.Ringa ett hundratal personer? Märkligt anser jag.
Antar att de är det här inslaget det handlar om.
StämmerAntar att de är det här inslaget det handlar om.