Hur känns det i Sverige nu när alla restriktioner varit borta ett litet tag?
Österrikes regiering medelade igar att i stort sätt alla restriktioner kommer försvinna 5 mars, vi kommer "bara" behöva bära fpp2 masker i mataffär, post, apotek, bank och hos läkare. Inom sjukvard och äldrevard kommer lite starkare restriktioner vara kvar tillsvidare. Hur det kommer se ut inom skolan kommer utbildningsministern ge besked om inom ngr dagar. Men klart är att barnen/ungdomarna from mandag inte kommer behöva ha mask pa sig när dom sitter pa sin plats. Det ser mina barn fram emot.
Jag är delad, det ska bli skönt men samtidigt känns det lite obehagligt. Jag vet inte om jag längre vet hur det är att leva "normalt". Inte för att jag är den som springer ute pa krogen, discon osv men ända.
Här testas ju barnen 3 ggr/v i skolan och är det fler än en positiv inom 48h maste barnen ha hemmaundervisning i 5 dagar. Det är enormt stressande har jag märkt, testdagarna tittar jag pa telefonen hela tiden om det kommer ngt samtal fran skolan. Känslan att närsomhelt kan det kortfristigt bli hemmaundervisning. Den här veckan har barnen sportlov men da känns det stressande ist att barnen inte testas, tänk om dom är symtomlöst positiva och vi smittar ngn.
Vad som händer med vaccinationsplikten aterstar att se, men den känns inte längre som nödvändigt men det är nog svart för regeringen att backa om det.