nja han sågar även själva undersökningen då det inte säger speciellt mycket när man ber människor göra en självskattning av vad de äter vid ETT tillfälleDet han sågar är väl den undermåliga vetenskapsjournalistiken?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
nja han sågar även själva undersökningen då det inte säger speciellt mycket när man ber människor göra en självskattning av vad de äter vid ETT tillfälleDet han sågar är väl den undermåliga vetenskapsjournalistiken?
Ja, så kunde jag ha uttryckt mig.Det han sågar är väl den undermåliga vetenskapsjournalistiken?
Jag menar att trots de höga topparna som varit vid några tillfällen så tycker väldigt många att det är en utomordentligt god idé att samlas och festa ändå. Nämensåatte, vi lever väl som vanligt? Medan IVA-personalen säger upp sig då de inte orkar ölängre och arbetsgivarna inte kan garantera att de får någon vettig semester i sommar heller.Vad avser du?
Det är olika grupper som har stått i fokus. I höstas och under våren har en del fester bland studenterna varit på tapeten. Detta gäller alltså studerande vid universiteten. Det festande som var i fredags var framför allt gymnasister som tog studenten nämnda dag. De har vad jag vet inte figurerat i pressen som grupp tidigare.Jag menar att trots de höga topparna som varit vid några tillfällen så tycker väldigt många att det är en utomordentligt god idé att samlas och festa ändå. Nämensåatte, vi lever väl som vanligt? Medan IVA-personalen säger upp sig då de inte orkar ölängre och arbetsgivarna inte kan garantera att de får någon vettig semester i sommar heller.
Jo, jag förstår det, men det är ju inte så att det är fritt fram för att man är något år yngre? Inte heller tror jag att DE tror att det är fritt fram, inte egentligen.Det är olika grupper som har stått i fokus. I höstas och under våren har en del fester bland studenterna varit på tapeten. Detta gäller alltså studerande vid universiteten. Det festande som var i fredags var framför allt gymnasister som tog studenten nämnda dag. De har vad jag vet inte figurerat i pressen som grupp tidigare.
Att ungdomar på väg att bli vuxna inte har samma konsekvenstänk och ansvarstagande som vuxna människor (bör ha) tycker jag inte är anmärkningsvärt.Jo, jag förstår det, men det är ju inte så att det är fritt fram för att man är något år yngre? Inte heller tror jag att DE tror att det är fritt fram, inte egentligen.
Men det ÄR ju trots allt roligare att göra som man vill.
Sista natten med gänget behöver kanske inte vara 50 pers i en park? Måste det vara allt eller inget? De är fortfarande inte immuna mot covid 19, kan fortfarande släpa med sig smitta till andra och det kan alltså ske fast det är sista natten med gänget. Det här viruset är rätt smart, men speciellt empatiskt och snällt skulle jag inte vilja beskriva det så det tar ingen hänsyn till hur jobbigt det är för någon.Att ungdomar på väg att bli vuxna inte har samma konsekvenstänk och ansvarstagande som vuxna människor (bör ha) tycker jag inte är anmärkningsvärt.
Men det jag reagerade på var att du skrev ungefär att ingen i Uppsala hade lärt sig något. Som grupp beträffat har gymnasieungdomar inte varit i fokus för att inte följa rekommendationerna tidigare. Ja, nu blev det en för stor fest en kväll. Men det är nog många som ibland bryter mot någon rekommendation utan att hamna i pressen. Uppsala har haft strikta rekommendationer i ett halvår. De ungdomar som nu går ut skolan har haft halva sin tid på gymnasiet påverkade av pandemin. Framtiden är känns oviss för många i den här åldern och så har det alltid varit. Men att ta studenten nu, när ingen faktiskt vet hur världen kommer att se ut om ett år... jag kan förstå att de vill ha sista natten med gänget.
Jag har en gräsplan utanför mitt hus där ett gäng studenter festade. Ett ungt par kom springande och ville klappa hunden. De var mycket noga med att först fråga och sedan säga att de självklart skulle hålla avstånd till mig. Visst, de borde inte ha festat med sina kompisar. Men - jag kan förstå dem. Jag är inte sådan att jag önskar mig ungdomen åter normalt sett, men verkligen inte just nu.
Jag dricker massvis med Coca cola och har inte heller haft covidJag som dricker grönt te tror naturligtvis på denna forskning
P.s jag har inte haft Covid heller...
Ny forskning: Superämne i grönt te kan hjälpa mot corona
Måndagen den 7 juni kl. 14:27
Forskare vid Swansea University i Wales har hittat ett superämne i grönt te som potentiellt kan hjälpa till att bekämpa covid-19.
Med hjälp av ett datorprogram med artificiell intelligens har forskare undersökt olika naturliga ämnen för att hitta nya sätt att bekämpa coronavirus.
Forskarna upptäckte att ämnet epigallokatekin, som finns i grönt te, är extremt effektivt i kampen mot SARS CoV-2.
Forskare vet dock ännu inte hur mycket epigallokatekin som behövs och om ämnet fungerar bäst i förebyggande syfte eller i behandling av sjukdomen.
En sak är dock säker: Om framtida studier visar sig vara framgångsrika kommer epigallokatekin att vara både en billig och lättillgänglig behandlingsform för corona.
Jag dricker mest vatten och har inte varit sjuk senaste året varken i Covid eller annat - billigt och bra.Jag dricker massvis med Coca cola och har inte heller haft covid
Faktiskt inte varit sjuk sen i december. Förrän nu då .
Ja men då måste det ju snart komma en ny forskning om att coca cola kan bekämpa covid-19Jag dricker massvis med Coca cola och har inte heller haft covid
Faktiskt inte varit sjuk sen i december. Förrän nu då .
Nänä, kom inte här med att något så "enkelt" som att vatten kan lösa problemetJag dricker mest vatten och har inte varit sjuk senaste året varken i Covid eller annat - billigt och bra.
Nänä, kom inte här med att något så "enkelt" som att vatten kan lösa problemet
Om du inte får i dig tillräckligt med vatten så dör du garanterat :idea1:Nänä, kom inte här med att något så "enkelt" som att vatten kan lösa problemet
Jag tycker den artikeln mest visar på arrogans och okunnighet. Det är omöjligt att anpassa reglerna efter varje händelse och event, däremot tror jag inte det är någon risk att tänja på reglerna just den kvällen för krogarna om folk verkligen lämnar så snart matchen är över. Jag misstänker dock att det lätt blir betydligt längre, "fotbollsgalningar" är inte direkt kända för att följa regler och ödmjukt följa andemeningen i reglerna.
Jag tycker den artikeln mest visar på arrogans och okunnighet. Det är omöjligt att anpassa reglerna efter varje händelse och event, däremot tror jag inte det är någon risk att tänja på reglerna just den kvällen för krogarna om folk verkligen lämnar så snart matchen är över. Jag misstänker dock att det lätt blir betydligt längre, "fotbollsgalningar" är inte direkt kända för att följa regler och ödmjukt följa andemeningen i reglerna.
Arrogans är att sätta fotboll som viktigare än "allt" annat och att inte se det större perspektivet. Det funkar dåligt att anpassa reglerna efter all gruppers önskemål.
Sen är det inte FHM som är ansvarig för de irrationella reglerna om antal besökare på Ikea vs fotbollsmatch utan regeringen.