Gjort antikroppstest och är lite förvirrad över svaret. Sköterskan sa att resultatet gav ett oklart svar, att det varken var positivt eller negativt. Försökte fråga om det går att säga någonting alls utifrån det resultatet, om det är troligt att man haft covid, vilket var min anledning till att göra testet. Men nej det går tydligen inte att säga något alls. Förstår inte hur man kan hamna i det läget, om resultatet ligger utanför det negativa men inte tillräckligt mycket för att ge positivt utslag så borde väl det icke- negativa resultatet peka åt att man haft covid?? (Vilket jag egentligen inte tror att jag haft, och blir därför ännu mer förvirrad...)
Ett svar på antikroppstest som inte är negativt, borde väl visa att man inte har 0 antikroppar även om det inte kommer upp i nivåer som säger "du har antikroppar" (som jag gissar de satt en gräns för utifrån att man då verkar ha en viss immunitet)? Eller kan man ha antikroppsspår utan att ha haft covid? Eller kan man ha andra antikroppar som grumlar resultatet så att det är därför resultatet varken ger positivt eller negativt utslag?
Eller vad är det jag inte förstår...?
Ett svar på antikroppstest som inte är negativt, borde väl visa att man inte har 0 antikroppar även om det inte kommer upp i nivåer som säger "du har antikroppar" (som jag gissar de satt en gräns för utifrån att man då verkar ha en viss immunitet)? Eller kan man ha antikroppsspår utan att ha haft covid? Eller kan man ha andra antikroppar som grumlar resultatet så att det är därför resultatet varken ger positivt eller negativt utslag?
Eller vad är det jag inte förstår...?