Corrado WL SÅLD!

Molekyl

Trådstartare
Hej.

Hörde av en bekant som håller på med avel att Corrado WL är såld utomlands!
Är det någon som vet varför? Och kommer det fortfarande att gå o avla på honom?

Är det även någon som vet nåt om Helenas nya hingst Ebenholts?

/Malin

Sv: Corrado WL SÅLD!

Corrado är såld till Anky, var ett tag sen finns någon gamal tråd om det. Han har varit till salu en längre tid, min tränare i Belgien var och provred honom åt en av sina elever redan 2002.

Var artikel i senaste Ridsport. Helena har många lovande unghästar, han är i sin bästa ålder - pengar osv...

Enligt tidningen stod det att Anky skulle ha honom för eget bruk, att använda på sina clinics, mm.
Men på dem har hon istället använt läckre Havel. Åtminstone de sista...
På hennes sida, förvisso från juli, står det att hon rider honom åt en utländsk kund, så jag vet inte.
Hennes sida brukar ju vara snabb på att uppdateras...
Fast om man går in och kikar då och då (som jag brukar göra, eftersom de är så snabba att lägga ut kortfattade resultat från alla dressyrtävlingar), så verkar det som att det är Sjef som rider honom.. Vore kul att se dem!
http://www.anky.nl/anky/news.php?language=EN&id=1271
Jaja, vi lär märka om han stannar där, eller vart han tar vägen! :D
Han lär ju göra god reklam för det svenska halvblodet där i alla fall, tror ni inte det?
mvh

Det där fick jag reda på för lääänge sen, (jag vet summan oxå) och det va inte lite pengar.
Enl. mina källor ska Helena åka ner och rida honom och tävla, men jag vet inte om det stämmer.

Du kanske du vet vem det är som har köpt honom?
För det är ju inte troligt att Anky och Sjef skall ha honom för eget tävlingsbruk?
Inte när de har pållar som Salinero, Krack C, Painted Black och Redford!
Corrado är fin, men ligger inte helt i samma liga som dessa herrar?
Och om det nu är Anky och Sjef som har köpt honom för att använda till clinics, så är det ju inte så troligt att Helena skulle få åka ned och tävla honom. Det rimmar för dåligt, tycker jag.
mvh

Men visst var det så att de skulle ha honom på försälning? Då kanske det var sagt att Helena kanske skulle tävla under tiden?

Fast det rimmar ju inte heller. Ska man välja ryttare för att få en häst såld så ligger väl Anki snäppet före Helena, på samma sätt som Salinero före Corrado.

Att Helena ska tävla honom åt Anki låter helt absurt...

Haha, ja det var det som jag tyckte verkade lite orimligt med! :D

Och eftersom Havel gör ett kanonjobb på de clinics hon har, och dessutom har med Salinero ibland, så verkar det inte så troligt att det är det som är hans framtida jobb heller?
Han är ju vidare inte godkänd för avel i KWPN heller, så det faller ju också bort?
Men de kanske fick ett, i deras värld, bra pris på honom. Och efter att ha bott hos dem, så lär ju inte prislappen minska på något sätt..
Man tänker fort att han hamnar i staterna till slut?
mvh

ja de hade ju jag oxå kunnat listat ut... ja e inte dum!!!
nu var det de precisa antalet som vi var intresserad av .

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hundavel & Ras Jag har fött upp en hund som jag först sålde som valp men som jag köpte tillbaka för en månad sedan då äg var sjuk. Han är 20 månader...
10 11 12
Svar
237
· Visningar
16 546
Senast: Migo
·
Hundavel & Ras Tänkte fråga lite öppet här där det säkert finns en del erfarenheter. Funderar på kommande hund. Jagar och har kommit in på att fundera...
2
Svar
24
· Visningar
2 248
Hästhantering För 1 år sedan köpte jag en ny häst. Hon gick igenom besiktningen utan anmärkning och förra ägarna sålde henne pga att hon inte trivdes...
2 3
Svar
43
· Visningar
5 736
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Stora shoppingtråden III