Sv: Cornet Obolensky
Jag vet inte så mkt, men om du har Ridsport så ser du att flera goda hingstar i fjol var efter honom. Han är född -99 så har har alltså inte varit i avel så länge, de borde rimligen vara ur hans första årgång, 03-orna? Eller om han betäckte som 2-åring så är de andra årgången.
Han är skimmel och 171 cm hög enligt hingsthållarens hemsida
http://www.gestuetligges.de/html/cornet.htm.
Nu är inte jag så bra på tyska heller
men följande tror jag att jag kan jag utröna:
Han gjorde ett mkt bra 30-dagars test och blev andra reservsegrare -01. Totalindex (eller vad heter det?) 8,33, för hoppning 9,24. 10 p för sin löshoppning.
Haha, nu såg jag att sajten finns på engelska, så mycket lättare det blev att översätta
.
Åtskilliga av hans föl har varit med vid elitauktion, och omdömen brukar vara "vacker typ, fint huvud, välproportionerlig harmonisk kroppsbyggnad, rör sig i uppförsbacke särskilt i trav".
Han var publikfavorit vid hingstpremieringen.
"Högelastiska rörelser och en suverän galopp i uppförsbacke, kombinerat med en hoppförmåga som är svår att matcha när man ser till kapacitet, benteknik och förmåga. Denna förmåga kommer sannolikt från hans utmärkta härstamning"
Härstamningen finns ju i länken ovan, hingstarna är ju
allihop, däremot har jag ingen koll på mödernet.
Betäckningsavgiften gäller väl i Tyskland, den erläggs nog vid språnget tror jag och blir det inget föl får man rabatt nästa år. För att betäcka här måste man alltså importera sperma och själv lösa licens, om ingen annan gör det, så det kan nog bli dyrt.
Det kommer väl två CO-avkommor till det svenska bruksprovet, Flyinge har en och så var det nån mer (eller var det bara spermaimport?). Flyinges är ue Dinard L - Weinberg vilket tyvärr inte säger mig så mkt.... Men den ska bli intressant att se! Den var mätt till 166 i november och är väl tre nu - växer säkert lite till.
Det låg en länk till en film med CO här igår men jag hittar den inte nu?