Coola trix?! *Inspirationstråd*

Sv: Coola trix?! *Inspirationstråd*

Mitt ena monster kan puss och kram.
Tassarna/frambenen runt halsen och sedan ett tryck med nosen på munnen/kinden. (beroende på vart jag vänder huvudet.)
har det som rutin varje morgon innan vi går upp ur sängen att matte ska ha det. Mysigt värre :love:

HAHAHHAHAH trodde det stod; min ena moster kan puss och kram tänkte vad har det med tråden att göra & kollade vidare sen var jag tvungen att kolla igen:angel:

jag är trött...:angel::angel:

'pang' kan mina med! Sen kan dom sitta fint (upp med tassarna), snurra, hoppa upp på min rygg/bröstkorg, dom vanliga (puss, ligg stå osv.) sen kan dom slalom mellan benen, gå på två ben med tassarna på min rumpa:D, man kan fråga dom tex. "vart är näsan/örat/ögat?" sen får man en puss där man frågar:D dom kan dansa, krypa, "prata", "sjunga", vinka (funkar faktiskt asbra!), hoppa över/krypa under varandra och sen.... ja dom kan massa mer saker men jag har lite blackout just nu :angel:

Mycket kan dom iallafall :rofl:

Min systers dalmatiner kan:
* High Five
* Give me ten
* Vacker tass
* Vinka
* Sitta vackert
* "Vart är fåglarna"
* Pang (spela död)
* Snurra runt
* Rulla runt
* Krypa
* Backa
* Öppna och stänga lådor
* Tända/släcka en speciell lampa
* Plocka ihop ringar på en barnleksak
* Städa
* Gå slalom
* Gå i en åtta runt/mellan mina ben
* Hopp (åt sidan över ett ben som hålls i luften, eller över min vovve)
* Peka med nosen på ena baktassen
* Ställa sig på ett typ blomfat med alla tassar

Min Greta kan:
* High five
* Give me ten
* Vacker tass
* Sitta vackert
:D

Syrrans Jack russell valp håller på att lära sig massa saker nu också :)

Min 1-åriga tax kan:
Sitt
Ligg
Stå
Snurra runt
Vacker tass
Rulla runt
Stå (på två ben alltså)
Krypa

Lägger till;

När jag håller fram händerna så ställer hon sig på två ben och sätter tassarna mot dom
Början till backa
Början till slalom mellan benen
Plus att hon typ fördubblat hastigheten i "snurra runt", hon gör det skitfort nu, och att vi ändrat kommando för det, förut var det just "snurra runt" men nu gör jag ett "pipljud" istället så att det går snabbare :)

Är lite sugen på att testa freestyle, men vet inga kurser just nu så jag tänkte prova lite själv, men har idétorka om vad jag kan lära henne.. :crazy:

kl

Chiquita kan:
sitt, och ligg såklart och andra grunder som fot o.s.v.
kryp
skall
höger och vänster hon sitter och lägger upp höger eller vänster tass på mitt knä, i handen eller bara viftar med tassen i luften
rulla runt väldigt vanligt men vi har fått jobba hårt med de.
flin hon flinar (visar tänderna) inget morr då alltså.
grr hon morrar, eller gurglar
Hur gör tjejerna i stockholm? ;) hon lägger sig ner och särar på benen...
kram hon hoppar upp med tassarna på bröstet och trycker huvudet mot magen och jag sträcker ut armarna för att sedan ge hon en kram :)

Vi håller på att lära oss:
slalom mellan benen de kan hon egentligen redan men hon vill gärna fuska lite så de får ligga på tränings stadiet ett tag till.
stå omöjligt :crazy: hur jag än försöker, prövar att lyfta henne från sittande då hon lärt sig att alltid sitta då jag kallar in henne. Hur har ni lärt era hundar att stå?
Hoppa genom ring armarna i en ring har vi just börjat med..

Hon är en jämthund :)

Jag lägger till:

Give me five hon sitter och trycker tassen mot den hand jag håller upp. Vill utveckla de så hon gör samma fast hon ställer sig upp och trycker tassen mot handen.
trampa hon lyfter den tass som är mitt emot de ben som jag lyfter. Om jag lyfter mitt ben högt så lyfter hon också benet högt, om jag lyfter de lite så lyften hon också lite. Ska försöka utveckla "spansk skritt av de sen" :)
snurr hon snurrar runt i en cirkel

Vi håller fortfarande på att träna hoppa genom armarna och slalom mellan benen.
Hon är inte så jätte förtjust i att hoppa så de går som segt.
Däremot älskar hon att göra saker med tassarna, så jag försöker komma på saker hela tiden. Funderar på att försöka lära henne att spela trummor! :)

Men hur har ni lärt era hundar att stå? alltså från sittande till stå på alla fyra?

* Sitt
* Ligg
* Fot
* Buga
* Död
* Slalom mellan benen
* Slalom mellan benen när jag går
* Backa
* Upp (hoppa upp på mig med framtassarna)
* Hoppa genom ring (armar)
* Tassen
* Trampa (på mina fötter eller vad som helst som jag håller upp eller pekar på)
* Vad säger du? (skall)
* Snurra
* Sitta kanin

Tricks som är på gång nu är: Snurra runt mig, Städa sina leksaker i en låda, bli bättre på att spela död (utan att visa med handen), Backa utan att jag pekar, backa längre ifrån mig. Sen vill jag lära henne att kramas..och massa annat:p Endast tålamodet och min påhittighet sätter gränserna här!

Syrrans Boxer kan, "VAR ÄR NOSEN?". säjjer man det så böjjer han ner huvudet o tar tassen på den flera gånger.

O sedan min lille shih tzu kan dansa på bakbenen, han dansar runt.
o sedan kan kan vinka, krypa.

Senast ändrad:

Min hund ka lite av de trix som står i tråden.

Det bästa jag lärt min hund är att backa, går att använda otroligt mycket!

Sedan kan hon öppna kylskåpet när de hänger en re i handtaget
Hon öppnar ytterdörren när de knackar på -efter godkännande!
Hon stänger lådor och dörrar med nosen :)

Min kan:

- Dö (skjuter med fingret som en pistol och säger "pang")
- Filmstjärnedöd, då rullar han ett varv innan han "dör"
- Tasstass, han sitter på bakbenen med framtassarna i luften
- Vad säger hunden? (svaret är förstås "voff" :D)
- Nattnatt, han drar av en dov morrning
- Vad gör katten? så springer han och säger åt katterna att de inte får klösa på soffan
- Backa
- Gå slalom mellan benen
- Peka med tassen i vilken hand godisen ligger i om man knyter nävarna och räcker fram.

och lite till....

Liknande trådar

Hundträning Jag vill bli bättre på shejping så tänkte ta tag i det genom att träna trix som inte har med tävling att göra. Bara ha roligt och...
Svar
16
· Visningar
1 072
Senast: Krumben
·
Övr. Hund Hej, Jag och min sambo skaffade hund i mars, en springer spaniel hane. Vi har sen innan pratat om att vi gärna skulle ha två hundar. Vi... 2
Svar
25
· Visningar
2 048
R
Hundträning Min mamma ska kanske skaffa en hund valp ❤️ Och isåfall kommer min hund vara ungefär 1,5-2 år när den kommer. Han är en väldigt glad...
Svar
14
· Visningar
1 285
Senast: Raderad medlem 149524
·
Hundavel & Ras Jag har alltid älskat hundar och är uppvuxen med labradorer i kärnfamiljen. Har från det jag var barn gått ut med hundar, genomgående... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 696
Senast: Cissi_ma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka