Compact living

Sv: Compact living

På 28 m2 finns ingenting som heter långt ifrån :D Jag hade alltså bara en kortsida mellan tv och soffa och fick perfekt plats med vardagsrumsbordet där och så jag fick plats att gå fram och tillbaka till kokvrån.

Återuppväcker denna tråd, för nu har jag flyttat in och jag tänkte att någon kanske vill se bilder på hur jag löste trångboddheten. Min första reaktion när jag kom in i den tomma lägenheten var att "oj, finns det en pelare i rummet :eek:". :p Sedan upptäckte jag att det var rätt slitet överallt.. Jag kan få golvet utbytt och ommålat i hela lägenheten (väggar och tak) om jag vill, men det verkar krångligt nu när jag har flyttat in alla möbler. Men, men.. Det är hur som helst fräschare än mitt förra boende och jag trivs som fisken i vattnet. :)

Min något överfylla garderob :angel:
263.jpg

"Hallen"
264.jpg

Soffan
265.jpg

Utsikt över Umeälven och Umeå
266.jpg

Sovalkoven och min lilla läshörna
267.jpg

"Vardagsrummet" igen
268.jpg

Min tavla i sovalkoven
269.jpg

Pyttebadrummet med badkaret :love:
270.jpg

Arbetsplats + byrån i hallen
272.jpg

Men det såg inte alls så litet ut tycker jag, verkar vara en välplanerad lägenhet!

Gillade särskilt sovalkoven, perfekt att kunna skärma av sängen sådär, och så slipper man känna att man sover i matrummet, så att säga.

Senast ändrad:

Jag tycker också att det är ganska rymligt. Haha. Och ja, sovalkov är super. :) Var inne på att ha sängen som "soffa" ett tag, men jag avfärdade idén ganska snabbt. Inga smulor i min säng! :p

Det ser verkligen ut att vara perfekt planlösning! Den ser väldigt stor ut för sina 28 kvm. Väldigt ljus, och fin utsikt också!

Håller med övriga om att lägenheten ser välplanerad ut. Ett par små förvaringstips:

Om det går att ta bort hyllan nere vid golvet i klädkammaren/garderoben skulle du kanske kunna ställa ett stativ med trådbackar i, t ex Antonius från IKEA, och ha kläder, skor m m där.

Sätt upp ett par korta hyllor på konsoler ovanför mikron för extra förvaring istället för klockan och tavlan. Du skulle kunna sätta hyllor ovanför arbetsplatsen också. Förutsatt att det är OK för ev hyresvärd att borra i väggarna naturligtvis.

Synd att IKEA ligger så långt bort. Annars skulle jag nog ha köpt konsoler och hyllplan för länge sedan till köket. Det vore nice att inte ha en massa prylar på micron (eftersom man inte får täcka över microvågsugnar :o ) + att lite bänkyta inte vore fel.

Tack för tipsen! :)

Ja, jag tycker att den är riktigt rymlig. Haha. Få se om jag tycker samma sak när jag har haft min inflyttningsfest (har typ bjudit 20 pers. hoppas inte alla kommer..) ;)

Fast hyllor m m finns i andra möbelaffärer också samt i byggvaruaffärer m fl. Det måste inte vara IKEA.;)

Nej, jag vet. :P Men det blir dyrare och krångligt. Och så är det få möbelaffärer som har samma utbud på förvaringslösningar som trådbackar m.m. :)

Det ska jag göra. :)
Där kanske man kan köpa såg och borrmaskin också. ;D

Du har likadan soffa som mig och jag hade den i "samma" hörn förut :p (bor i 1a på 36 kvm som verkar vara ganska liknande din i planlösningen)

Tycker du har fått till det snyggt! :laugh: Ska du åka till Ikea och åker via Pite (antar att du åker till Haparanda?) så får du gärna plocka upp mig på vägen.. Det suger att inte ha bil när man bor här.

Ikeas minsta soffa. :angel: Hehe. Gillar den (även om det kan diskuteras hur bra den är som bäddsoffa. ;))
Ska jag till IKEA åker jag nog söderut. Men jag hoppas fortfarande på att de öppnar ett IKEA i Umeå någon dag! :p

Jag behöver en större soffa. Min hund har växt ur den :angel:
Hade en vän på besök förut som skulle få äran att sova i soffan... stackare... jag tycker fortfarande synd om henne :p

Liknande trådar

Hemmet Idag fick jag för första gången se den lägenhet jag får nycklarna till om drygt två veckor. Det är nybygge, så visningen skedde i en...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
11 527
Senast: Kilauea
·
Hemmet På senaste tiden har jag fått ett abnormt intresse för att förkovra mig i hur man bor kvadratsmart. Jag står nämligen inför det faktum...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
12 509
Senast: Snurrfian
·
Hemmet Hej! Nu behöver jag er hjälp! Vi kommer att flytta in i en 1,5 på 55 kvadrat, och vi har ingen aning om hur vi ska inreda den på...
Svar
16
· Visningar
10 370
Senast: Derivata
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka