Come On-Landadel

furioso

Trådstartare
har fått erbjudande att låna ett sto med den stammen. Såldes som 4 åring för 200 000 euro o kvalade sen till Bundeschampionatet.

Vad skulle kunna passa rent stamässigt?

Sv: Come On-Landadel

Hinner inte svara nu men gud vilket sto! Du blir ju lite låst och bör komma bort från C- och L-hingstar men det finns mycket kul att välja på nu med både franskt, holländskt, A- och S-blod på lite olika håll.

Återkommer!

Om du vill förresten så kan du pma vad hon heter kan jag se om jag hittar mer om mödernet och vad det lämnat med olika hingstar. Har nya Jahrbuch Zucht und Sport 2009 nyinstallerat och leker gärna... ;)

Gu, va gulligt av dig!

Jag mailade tillbaka o frågade vad hon heter. Min vän visste bara att det var bra möderne. typiskt ägare som är ryttare:)

Landadel
(Landgraf I - Farnese)

Uppfödare skulle göra klokt i att skaffa Landadel i stamtavlan på sina ston - Landadel är en känd sändare rörlighet och hoppning teknik. Tyska uppfödare vet det och åtrår sin Landadel ston.
Landadel, som avled av en slump alldeles för tidigt under 1996, var en av de mest populära och framgångsrika hingstar både inom och utanför Tyskland. Knappast någon annan hingst förtjänar titeln "foundation sire" eftersom detta är en imponerande hingst. Considered att vara den mest framstående son till den legendariske Landgraf I, som själv är en av de bästa "hingstar av seklet." Landadel erbjuder en hög grad av säkerhet i sin ärftlig överföring. Han är känd för att överföra typ, adel, rörelse, färg , och anlag för hoppning.

Landadel resultat fick vinnaren i Medingen 1985. Hans första föl har redan producerat flera godkända söner. Hans söner och döttrar är eftertraktade idag för sina herditary sändningar. Landadel avkommor har segrat i alla sektorer av framförandet scenen.

Framgångsrika döttrar inkluderar Lady Weingard, Let's Dance Girl, Luna Luna 2, Landiuga och andra.

Har använt googleöversättningen....

Hittade detta på nätet just vad gäller Landadel, så jag kan väl bara instämma, skynda och fynda :rofl:

ja, tack!! Visste ej att Landadel var så bra!

Ja, med min plånbok just nu är detta tom mkt men vi får se om de kan vänta till jag vet mer om Causa. Hade ju varit kul att få 2 föl nästa år!

Det enda jag kom att tänka på om Come on är att han finns med i Ceras stam...

men kanske välanvänd i Tyskland?

Come On e Cantus - Landgraf har närmre 30 avkommor med resultat i svår hoppning och ett par i svår dressyr, ligger högt i hoppindex (ca 140) och minst 9 godkända söner.

Här bilder och info:

http://www.teamharmony.net/stallions/come.html

Och vad gäller Landadel så är det absoluta favoriten. Jag hade en Landadel-valack som jag fick ta bort förra året som gått svårt hoppning, och nu har jag ett gammalt Landadel-sto i Tyskland som jag SKA få dräktigt i år!

Mormor till Come On, stoet Buhne var själv framgångsrik i hoppning på 70-talet och var mor till den i Sverige verksamma Castor e Cor de la Bryere. Castor är bla pappa till Helena Lundbäcks Ebblume!

Tack! Verkar vara bra hingstar iallafall! Nu ska vi sen, tack vare dig antagligen, se om mödernet håller måttet.

Skriver ut namnet såfort jag får det!

Finns en Celin med den stammen som är född 02 och som kvalade till Bundeschamp som 6-åring. Är det hon så har hon en äldre bror som är godkänd e Sandro Hit och en yngre helsyster som går bra unghästklasser i hoppning. Samma möderne som bla Accorado-bröderna!

kanske en inte alltför liten ( om det finns en sådan) stakkatoson?

Hon ska vara väldigt vacker...

Canstakko eller Stalypso?

Eller kanske Embassy? :)

Du kan nog välja ganska fritt tror jag. Med tanke på den godkände SH-brodern och att Come On också ska lämna bra gångartshästar så hade jag tittat på hoppehingst som även rör sig bra. Kommer du betäcka henne i Sverige så det bör vara hingstar godkända här?

Vet ej. Antagligen borde jag ha henne i Tyskland(?)..

Om jag reggae fölet där, är det då större chans att sälja avkomman utomlands?

Står hos weinberg.

Förslag på hur man kan göra o var man kan ha henne där det är seriösa personer?

Bara en tanke..har kanske mkt att välja på..

Såg att thormöhlen gärna linjeavlar på cantus o det vet jag fler som gör. Det kanske är bra?

Vad kan du se om hennes möderne mer?:)

Thormälen har en jättefin hingst som heter Cero, den är e Calido - Come on, en liknande kombination kanse skulle passa på ditt sto med? Det finns klipp på honom på Youtube.

Ja ja såg det!:)

så jag har nu hört mig för i Tyskland o det verkar finnas salito på fryst med bra fertilitet! Först till kvarn :) går att skickas till Sverige trodde hans uppfödare som hade fått 2 ston dräktiga av 2 förra året.

det verkar ju vara en superhingst!

Linjeavel på cantus!

Men lite lagom sådan..

Annars tror jag cagancho som ger mkt bra gallopp o psyke o ridbarhet..
Men tar nog salito medans det finns kvar.

Vad tror ni om Salito-come on- landadel?

Det låter riktigt riktigt kalas! Om jag varit du skulle jag då haft stoet på en bra station i Tyskland med en veterinär som djupseminerar, och sen ha annan bra hingst på färskt som reserv!

Jag gillar Cagancho och hans avkommor, men om du ska sälja avkomman tror jag du får en mer lättsåld om du använder mer internationell hingst. En tanke bara med tanke på att det är ett så bra sto!

va glad jag blir att du tror att det passar!!

Skrev till jessica kürten att jag skulle låna ett sto o undrade om hon visste någon som kan ta hand om inseminering o allt o hennes granne var bra sade hon. (Hon var redo om 7 år att ta över skrev hon oxå;))

men jag frågade som sagt Dr Jacobs o de skrev att de tyckte Salito hade bra fertilitet o de trodde att de kunde skicka men det kanske är en stor risk...?

Jag har mitt andra sto i Hörby o de har väl djupinseminering i närheten antar jag...?

Oh nu vill jag faktist se Salito på film!!

Ngn som vet var man hittar det? Kanske Celle...

(Kanske Cagancho kommer i ropet om 4 år när Causa går bra på 1.60 nivåer ;))

Senast ändrad:

Jag kan ha film på honom hemma, men jag tror inte det. Däremot så har jag några dåliga bilder men de har jag nog lagt upp här förut.

Hittade:

http://www.youtube.com/watch?v=lJeJfR2EVJ0

Blir nästan gråtfärdig ut när jag ser det där, han var lite annorlunda med Winter i sadeln.

Senast ändrad:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 646
Ekonomi & Juridik Ja, vad är egentligen "bäst" om man nu kan säga så? Kan direkt tillägga att jag läser juridik (nej, inte jurist, för det läser man på...
2
Svar
26
· Visningar
4 580
Senast: Kirie
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 209
Senast: Meggan
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 833
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka