Come Back II - igen!

Cyllene

Trådstartare
Är han ute ur avel helt? Är det någon som egentligen vet?

Jag har försökt att hitta info på internet och det enda jag kan hitta är en finsk hemsida men den kan jag ju inte läsa så jag vet inte hur gammal den är.

Om nu mitt sko ska betäckas har han alltid varit den största kandidaten, så jag vill verkligen veta hur det ligger till.

Ingen som har Danmarkskontakter? :)

/C

Jag frågade Team Piaff för något år sedan då han redan hade försvunnit ur katalogen.

Då sa de att man kunde fortfarande använda honom på fryst om man ville men på egen risk då han tydligen inte funkat så bra med just fryst.

Jag är ganska förvånad att ingen tagit chansen att ta in denna hingst på färsk transportsemin...det vore något!

Görel har ju hestedata, ock kan säkert gräva fram adressen till ägaren. Så kan man ju ringa...
Ja, han är en godbit!
Jag hade bestämt mig för honom... Samma år TP slutade med honom.
Men han är fortfarande en kandidat, under rätt betingelser..
Fryst blir inte aktuellt för min del, då jag får åka så långt till station som vill göra det....

mvh

Jag provar att blåsa liv i den här tråden för att höra om någon har koll på ny ev. spermaimportör i Sverige och hur det annars fungerar om man vill ta in själv?

Han är ju bevisligen i avel i Danmark - någon som vet hur man går tillväga? Måste det finnas en spremaimportör eller kan man beställa skick därifrån direkt? :confused:

Har noll koll på sådant här dessvärre...

Tacksam för svar!

Japp ansökan om spermaimport måste finnas.

Krånglet här är att TP redan står som seminimportör och enligt de gamla reglerna ...såvida de inte ändrats på senare tid så får bara en vara seminimportör på en hingst.Jag är dock tveksam till att reglerna kvarstår då det finns 2 olika seminimportörer till tex Weltmeyer.

Men när jag skulle ta in semin på Baloubet fick jag till svar att den som hade ansökt först hade så kallat "förtur"...så om jag ansökte själv senare så skulle min fölis ändå bara ha fått grå papper...orättvist eller hur!?!

Men som sagt ta reda på om reglerna har ändrats...allra enklast vore nog att ta kontakt med folk som redan importerar semin ifrån Danmark, eftersom de säkert redan har koll på gynsamma transporteringskostnader ifrån Danmark.

Jag skulle själv vilja använda Come Back II om han fanns på färsk transportsemin.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 510
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 119
Senast: Bison
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vet att jag har skrivit tidigare men jag blir för ledsen av att läsa om det och jag har inget minne av vad jag har skrivit pga...
Svar
10
· Visningar
1 342
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar