Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Ja nu måste jag bara få veta om det är någon som vet varför collie hundar väldigt ofta gnager med sina tänder på ens tröja tex.. detta gör våra colliesar
men inte vår schäfer och inte vår Rottis. Har märkt att många andra collie hundar oxå gör så.. vår ena gör det när hon blir glad och ju gladare hon blir ju snabbare och hårdare gnager hon.. är det nån som vet varför dom gör så?
Om du menar att dom "nabbar" med småtänderna längst fram så kan jag berätta att det gör båda mina hundar (schäfer och hoffe) också. Schäfern gör det oftare och ger gärna små blåmärken då hon nabbar lite hårdare än den andra. Varför de gör så vet jag inte men det kommer nog någon som har större kunskap på området och ger svar.
Aha, då fanns det ytterligare raser som gjorde så då ja Ja det är exakt så jag menar, måste bara få veta varför för nu har jag undrat de så länge så de hade vart spännande att få reda på Kanske är ett sätt att visa att dom är glada, vem vet.. Fast vår vuxna collie tik gör så på våran valp hela tiden, precis som hon inte kan sluta med det liksom.. skumt
Så gör min tax också, gnager med framtänderna. Hon gör det när hon tycker att ngt är mysigt, jag tycker dock inte att det är så mysigt när jag har en tunn tröja på mig och hon råkar få tag i skinnet. När hon träffar systers bäbis är hon aldeles till sig o naggar som tusan på bäbisens filt.
Hundavel & Ras
Konstig rubrik kanske, men....
Vi förlorade vår hund under julhelgen, hon blev nästan 16 år, så det var väntat. Men ändå är vi nog lite...
Hundavel & Ras
Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
Hundavel & Ras Det är väl ingen som skrivit att det är en sjuk ras, men att det finns saker som verkar dyka upp och som det kan vara värt att se upp...