Cockervalpar

P

Piavik

Hur mkt väger en cockervalp vid födslen cirka?Någon som vet på ett cirka...
 
Sv: Cockervalpar

Skulle tippa på ca 300g kanske.

Antagandet baserat på att de är ju mindre än jämtvalpar men större än terriervalpar ;)
 
Sv: Cockervalpar

:crazy: det har du rätt i...Vilken dag började du tempa...
 
Sv: Cockervalpar

1 ½ vecka innan som tur var, eftersom hon fick 6 dagar tidigare än beräknat.
 
Sv: Cockervalpar

Hur mkt väger en cockervalp vid födslen cirka?Någon som vet på ett cirka...

Mina cockervalpar har legat mellan 184 & 390g, och jag vet en valp som vägde lite drygt 400 och en på 120g som överlevde. Så spannet är stort, och det är bra att veta hur stora valpar tikens mamma fått. En valp på 250g kan vara en stadig bit i en kull, medan det är en puttefnask i en annan. Det hjälper helt klart att veta vad som är normalt i släkten, men sedan ser man ju också om det är runda, goa valpar eller "tarmar".
 
Sv: Cockervalpar

Hur många beibsar brukar det bli på ett cirka första gången???
Just på en mellanstor hund.
 
Sv: Cockervalpar

Hur många beibsar brukar det bli på ett cirka första gången???
Just på en mellanstor hund.

Omöjligt att säga, återigen är det linjerna bakåt som kan ge en fingervisning. En normal cockerkull ligger på ca. 4-6 valpar, men jag har en förstföderska som fick 10. Medelvikten på den kullen var 320g per valp, så du kan gissa att hon hade det jobbigt sista veckan... 3,2 kg valpar + moderkakor och annat på en tik som själv väger 14 kg.:crazy: Överför man det till människa skulle vi få sisådär 15 kg barn :eek: :eek:
 
Sv: Cockervalpar

:eek:
Omöjligt att säga, återigen är det linjerna bakåt som kan ge en fingervisning. En normal cockerkull ligger på ca. 4-6 valpar, men jag har en förstföderska som fick 10. Medelvikten på den kullen var 320g per valp, så du kan gissa att hon hade det jobbigt sista veckan... 3,2 kg valpar + moderkakor och annat på en tik som själv väger 14 kg.:crazy: Överför man det till människa skulle vi få sisådär 15 kg barn

:eek: o herre gud...Stackars liten...Gick det bra med så många i första kullen???
 
Sv: Cockervalpar

Vad fina dom var :)
Ja magen påminner ju om Nanas fast hennes är ju inte så stor ännu med tre v kvar.
när började hennes mage bli stor?
Min schäferfick ju 9 valpar o hon kunde knappt gå sista 10 dagarna hon var enorm med...:crazy:
 
Sv: Cockervalpar

Nu kommer jag ju inte ihåg när den började bli extrem, men hon var stor tidigt. Jag önskar att hon inte var en en sådan frögurka...
 
Sv: Cockervalpar

Hon har bara fått en kull. Hon skulle paras på detta löp, men av olika orsaker missade vi hennes enda dag i höglöp så tji fick jag. Hon släpper nämligen bara till en enda dag, och missar man är det kört - så tillvida man inte tvångsparar, vilket jag aldrig skulle sänka mig till.

Tyvärr är ju den enda dag hon släpper till den optimala, så man har ingen chans att para sent för att missa några ägg.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Undrar hur ni gör efter stallet med era hundar. Leriga från topp till tå oftast, speciellt okt-april Tvättar ni dom med schampo varje...
Svar
19
· Visningar
1 226
Senast: Ketrawzc
·
Hundhälsa Hej! Tänkte kolla om andra har samma erfarenhet vid efter behandling med kortison till hund. Lite bakgrundsinfo: Hunden är idag 7,5...
Svar
2
· Visningar
431
Senast: The Beast
·
Hundhälsa Är det någon annan som varit med om samma problem? Bor på en stor gård med cirka 200 kor. Därmed är det MYCKET kodynga, diverse pellets...
Svar
10
· Visningar
1 107
Senast: hastflicka
·
  • Låst
Hundhälsa Hej! Jag har en Cocker spaniel på 3 år där situationen nu är väldigt ohållbar. Ända sedan han var liten har han varit osäker, speciellt...
3 4 5
Svar
84
· Visningar
8 731
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp