Cocker spaniel=?

Lenis

Trådstartare
Om det bara står cocker spaniel i en annons; menas amris då? Min kompis sitter & letar bland annonser & jag har ju noll koll så jag frågar er.. :o:D Jag har försökt konsultera genom att kolla annonsen men på valpkort kan man ju knappt se skillnad på en cavalier & en springer :angel:

Sv: Cocker spaniel=?

Om det står Cocker Spaniel så skulle jag anta att det är en Engelsk Cocker.

Det brukar vara engelsk som menas om det bara står cockerspaniel, eftersom det är den som anses vara "den vanliga" :)

Om det bara står cocker spaniel i en annons; menas amris då? Min kompis sitter & letar bland annonser & jag har ju noll koll så jag frågar er.. :o:D Jag har försökt konsultera genom att kolla annonsen men på valpkort kan man ju knappt se skillnad på en cavalier & en springer :angel:

Står det cocker spaniel är det ursprungsrasen från england som avses. Amris heter alltså amerikansk cocker spaniel som ras.

Liknande trådar

Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
5 033
Senast: Fiorano
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 649
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 181
Senast: liiinnea
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
7 724
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar