CLXXI Vad gör vi?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började må riktigt kasst på jobbet och var nära en panikattack, så skrev till chefen och flydde hemåt. Stabilt.
Nu måste jag gråta klart och sedan ringa chefen och förklara mig. Fan, vad jag har ställt till det för mig nu. ☹️
Har du en vettig chef skulle jag inte tro du ställt till för sig som så- är väl om du flydde hem pga panikångest som kanske gör att du får svårt mentalt att gå tillbaka tänker jag? <3.
 
Njuter av en urmysig förmiddag där allt bara bidrar till mysigheten.
Är nyduschad och har tvättat håret, detta sisyfosarbete. Har mina gosigaste och helt nytvättade loungekläder på mig och nya extrastora, fluffiga eldynan bakom ryggen. Ny vacker bild på Frame-tvn. Tända levande ljus varav ett är ett doftljus med härlig granskogsdoft. Hundarna sover bredvid mig i soffan, fortfarande nöjda efter långa promenader igår (dvs. kan se på dem utan att känna stress eller dåligt samvete). Beställde fräsch och god frunch som väntade på mig när jag kom ut ur duschen och har fixat två fulla flaskor kallt nykolsyrat vatten.

Nu ska jag läsa en liten stund innan jag börjar ta tag i dagens måsten.
 
Började må riktigt kasst på jobbet och var nära en panikattack, så skrev till chefen och flydde hemåt. Stabilt.
Nu måste jag gråta klart och sedan ringa chefen och förklara mig. Fan, vad jag har ställt till det för mig nu. ☹️
Men du - om du plötsligt börjat må illa, få smärtor etc. Då hade du väl gått hem?

Att du gick hem pga panikångest är inte annorlunda än annan ohälsa!
 
Chefen låter mig inte vara ens när jag är på utbildning.
Han tvingade nyss min kollega att ringa mig, för en grej jag inte ens har någon aning om eftersom det är chefen som sitter på informationen. Anledningen? "Hon SKA ALLTID svara på telefonen oavsett"

Resultatet blev att jag missade 30 minuter av utbildningen, snacka om att skicka pengar i sjön.
Har nu tjafsat med chefen via sms för att försöka få honom att förstå att det han säger är orimligt och att han betett sig orimligt den här veckan. Försökt vara så saklig som möjligt men nope. Blev hotad mellan raderna med arbetsvägran (igen) och nu har jag världens spänningshuvudvärk. :arghh:
Frågan är hur länge jag orkar med honom, mitt jobb är fantastiskt på så många sätt, men hur får man bort en chef? Blir så ledsen och frustrerad.
 
Chefen låter mig inte vara ens när jag är på utbildning.
Han tvingade nyss min kollega att ringa mig, för en grej jag inte ens har någon aning om eftersom det är chefen som sitter på informationen. Anledningen? "Hon SKA ALLTID svara på telefonen oavsett"

Resultatet blev att jag missade 30 minuter av utbildningen, snacka om att skicka pengar i sjön.
Har nu tjafsat med chefen via sms för att försöka få honom att förstå att det han säger är orimligt och att han betett sig orimligt den här veckan. Försökt vara så saklig som möjligt men nope. Blev hotad mellan raderna med arbetsvägran (igen) och nu har jag världens spänningshuvudvärk. :arghh:
Frågan är hur länge jag orkar med honom, mitt jobb är fantastiskt på så många sätt, men hur får man bort en chef? Blir så ledsen och frustrerad.
Men alltså. Varför? Du mår ju uppenbarligen skit av detta. Hur länge ska du plåga dig? Bara av välmening <3.
 
Chefen låter mig inte vara ens när jag är på utbildning.
Han tvingade nyss min kollega att ringa mig, för en grej jag inte ens har någon aning om eftersom det är chefen som sitter på informationen. Anledningen? "Hon SKA ALLTID svara på telefonen oavsett"

Resultatet blev att jag missade 30 minuter av utbildningen, snacka om att skicka pengar i sjön.
Har nu tjafsat med chefen via sms för att försöka få honom att förstå att det han säger är orimligt och att han betett sig orimligt den här veckan. Försökt vara så saklig som möjligt men nope. Blev hotad mellan raderna med arbetsvägran (igen) och nu har jag världens spänningshuvudvärk. :arghh:
Frågan är hur länge jag orkar med honom, mitt jobb är fantastiskt på så många sätt, men hur får man bort en chef? Blir så ledsen och frustrerad.

Koppla in facket. Kan du gå över huvudet till hans chef? Det är klockrent arbetsmiljöproblem. Kram. 😻😿
 
Men alltså. Varför? Du mår ju uppenbarligen skit av detta. Hur länge ska du plåga dig? Bara av välmening :heart.
Det är så svårt när man verkligen gillar allt annat, och när chefen har någon månad då och då när han är helt okej att jobba för.
Sen beror det också på min egen motståndskraft. Just nu är den dålig, nästa vecka blir den nog bättre osv.
Drömmen hade ju varit att få byta chef. Jobbar ju ändå 40% för en annan chef, kan jag inte få jobba för henne i stället? :angel:

Koppla in facket. Kan du gå över huvudet till hans chef? Det är klockrent arbetsmiljöproblem. Kram. 😻😿
Jag kommer att kontakta HR, igen, blir 5e gången på 2 år. Jag har ju tidigare kontaktat hans chef men hon har slutat och nya kommer i mars.
 
Det är så svårt när man verkligen gillar allt annat, och när chefen har någon månad då och då när han är helt okej att jobba för.
Sen beror det också på min egen motståndskraft. Just nu är den dålig, nästa vecka blir den nog bättre osv.
Drömmen hade ju varit att få byta chef. Jobbar ju ändå 40% för en annan chef, kan jag inte få jobba för henne i stället? :angel:


Jag kommer att kontakta HR, igen, blir 5e gången på 2 år. Jag har ju tidigare kontaktat hans chef men hon har slutat och nya kommer i mars.
Men vill du lägga så mycket av din motståndskraft på detta? Även om du har den liksom.
 
Men vill du lägga så mycket av din motståndskraft på detta? Även om du har den liksom.
Jag är för tjurskallig, jag vet. Konstant mot strömmen av ren tjurskallighet för ingen ska minsann det och det, och den personen ska minsann inte få stoppa mig osv, den personen ska inte bryta ner mig jag bryter ner hen. :angel: Hela livet, ända sedan jag var pytteliten.
Flyta med den lättaste vägen har aldrig varit min stil.

Men ja, jag ska ta ännu en funderare.
 
Det är så svårt när man verkligen gillar allt annat, och när chefen har någon månad då och då när han är helt okej att jobba för.
Sen beror det också på min egen motståndskraft. Just nu är den dålig, nästa vecka blir den nog bättre osv.
Drömmen hade ju varit att få byta chef. Jobbar ju ändå 40% för en annan chef, kan jag inte få jobba för henne i stället? :angel:


Jag kommer att kontakta HR, igen, blir 5e gången på 2 år. Jag har ju tidigare kontaktat hans chef men hon har slutat och nya kommer i mars.
Jo absolut, jag älskade mitt jobb och det gjorde ont att se hur ledsna mina gamla raringar blev över att jag skulle försvinna från deras liv men jag var tvungen för att inte gå under, var rädd om dig! 🤗
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Hemmet Ett barn har krossat en snäcka på mitt bord med en vaxduk. Föräldern har försökt städa men det är snigelsmet över en stor del av duken...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 088
Senast: Mineur
·
Kläder & Bli fin Ja, ingen har väl missat att Naturskyddsföreningen kommit med den rekommendationen...
15 16 17
Svar
326
· Visningar
8 668
Senast: Enya
·
  • Låst
Tjatter Jag har städat halva dagen och var sedan till särbon på jobbet med lite hembakat till honom och hans kollegor. Kisse igår på TV-soffan:
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
71 715
Senast: Mia_R
·
Kropp & Själ Jag käkar frukost vid 04, den består av 2 ostmackor, juice, kaffe och youghurt. Åker sen och jobbar, jobbar med städ. När jag...
2 3
Svar
43
· Visningar
1 447
Senast: Halcyon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Avels fråga
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

  • Triangelmärkt häst i verksamhet
  • Kimblehook
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp