Sv: Clinton
Jag betäckte mitt "fina" sto med Clinton för 7 år sedan. Jag verkligen älskar den hingsten och eftersom jag dessutom hade ett skimmelsto skulle jag avla fram den perfekta avkomman som jag kunde stå i ägarboxen i OS med. Dock erkänner jag att jag blev besviken. Det stoet har alltid fått fina avkommor som varit 100% i exteriör och temperament, men Clinton-avkomman blev inte alls bra. Jag var så besviken!
Avkomman såldes som inriden 3-åring till Tyskland genom en irlänsk handlare så jag fick aldrig reda på vad som hände med den, eftersom de bytte namn på den. Men som 3-åring var den verkligen en medioker häst. Funderade ett tag på att ta ut den på rävjakt för att se om den var något bra på det, för banhoppning hade den verkligen ingen talang för.
Avkomman efter Clinton-avkomman vann 4-åringarnas championat i hoppning på våren i våran region på Irland. Det var faktiskt ganska så surt att spendera mer än hälften så mycket på henne när hon vann. Eller nej, jag var ju överlycklig när det gick så bra för henne....men det var surt när avkomman e Clinton blev så dålig.
Jag hade älskat att ge Clinton en till chans, men just nu har jag inte råd tyvärr.