Clinicpriser

alazzi

Trådstartare
Vad betalar ni?

Jag betalade idag 140 Euro för att få rida 4 pass för en mycket duktig tränare här i Tyskland. Då rider vi tyvärr 4 stycken samtidigt men den mannen har ögon i nacken så han har koll på oss allihop ändå.

Dessutom pratar han engelska med mig:D Mina tyska hästtermer är lite haltande:D

Sv: Clinicpriser

Betalat 1300 för 3 privat lektioner på en helg samt 1000 för 2 lektioner med 4 elever på varje under en helg. Både svenska o engelsktalande tränare ;)

alazzi skrev:
Vad betalar ni?

Jag betalade idag 140 Euro för att få rida 4 pass för en mycket duktig tränare här i Tyskland. Då rider vi tyvärr 4 stycken samtidigt men den mannen har ögon i nacken så han har koll på oss allihop ändå.

Dessutom pratar han engelska med mig:D Mina tyska hästtermer är lite haltande:D
Jag betalar drygt 300 sek per pass och då är vi två på banan samtidigt, som jämförelse;) Värt varenda krona:D

Hoppas du är nöjd med din clinic!!!:banana: Känns ju alltid bra att ha fått något med sig efteråt.

För några år sedan red jag för *nders J*s*fsson och han har också ögon i nacken...vi var då fem på banan...och medan han korrigerade en häst (red i vilda bockningar) såg han hur jag och min dåvarande häst jobbade på andra sidan banan och ropade hur jag skulle göra...:eek: fattar inte hur han hann se nåt alls...:crazy:

Tror jag betalade 6-700 för en helgclinic 4 st entimmes pass. Vi var 2-4 ryttare/grupp. Svensk känd tränare som jag gillar massor! Kanonpris dessutom! Sen tillkom ju stallplats, mat, övernattning osv...brukade bli runt 1000 lappen ca.

Jag betalade väl ungefär en 3500 för en helg för en mycket duktig amerikansk tränare (dock var det här i Sverige). Det kostar ju en del, men det var det definitivt värt! :)

Jag betalar 800:- för fyra entimmars pass, då är vi två inne samtidigt. förra clinicen va den ena ryttaren sjuk så då hade jag lyxen att rida själv. Jösses vad vi fick jobba!! Min tränare kommer neråt en gång i månaden vinter och vår, på sommaren är vi lämnade till vårt öde pga av alla tävlingar.. Jag tycker att det är riktigt billigt för all hjälp man får.:banana:

Jag betalar 300 för varje lektion. Då rider jag ensam och det är absolut värt det!

Jag betalar 20 Euro för 30 minuter enskild ridning för en annan tränare. Prisvärt!

Vi betalar 900kr (då är utbildningabidraget från klubben avdraget, 150kr) för en Trevlig engelsktalande snubbe som alla vet vem det är...;) :D
Och då rider vi två entimmars pass och vi rider själva.

En annan trevlig Svensk tar 1050:- men jag vet inte hur länge vi rider, antar att det är två en timmars pass
Kolla in våran sida, under utbildning...:banana:
www.wrg.nu

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 578
Senast: Fibusen
·
Ridning Jag hyr en ponny som jag rider och sköter 4-5 dagar i veckan. Har stor frihet och får lägga upp ganska fritt. Ponnyn är äldre men...
Svar
18
· Visningar
3 871
Senast: Cambrie
·
Hästmänniskan En moderator har brutit ut detta från en annan tråd eftersom ämnet passar i en egen tråd. Fast om hästägaren söker efter medryttare så...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
10 282
Senast: Mumfie
·
Ridning (förlåt mig om jag lagt denna tråd på fel plats, jag är ny här på buke!) Att rida är bland det bästa som finns, men ibland känns det...
2
Svar
27
· Visningar
5 056
Senast: AW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Tips ang "spjälka" ben