Sv: click and cash avkommor
Min kompis har en Click and Cashavkomma. En ganska ädel häst av fin modell! Korrekt, mycket vackert huvud, enormt trevligt temperament, och en klar förbättring av sin något lågställda mamma. Hon har fött upp den själv, den är 1 år och hon äger även mamman. Den blir ingen jättehäst, tror inte den blir större än mamman som är runt 165cm.
Det man tydligt ser är att ungen fått MYCKET bättre temperament än mamman som är en häst som alltid grinar illa i stallet, även om hon inte gör något så klapprar det och suras i stort sett så fort en människa är i vägen! Mycket trevlig märr ändå att hålla på med, inga tokigheter och hög ridbarhet. Men man märker tydligt att de sura minerna har inte avkomman "ärvt".
Och för en hobbyryttare som även min kompis är verkar avkomman bli perfekt! Ingen överdrivet nervig häst som kommer bli ett äventyr att rida och hantera, men ändå en vaken och lättlärd häst! Hon rör sig lätt och mjukt också. Jag skulle absolut kunna tänka mig att använda Click and Cash om jag inte skulle behålla avkomman, kompisens avkomma är ju inte så stor. Men å andra sidan vet jag ju inte om det är från Click and Cash storleken kommer.