Sv: Clear rounder
Nu var det inte redigt så "grovt" när jag var ute, men på de tävlingar jag varit på iår (90) så har det varit ca 10-18 av 40-50 starter som varit felfria. Varav hälften av de med fel har haft mer än 4 fel.
På väldigt lätta banor.
Den ena banan hade även ganska begränsad tid, men det gick utmärkt att klara det även med min lilla långsamma häst
Jag anser mig själv kapabel till att avgöra om en hoppryttare "kan rida". Och ser jag då en tävling där jag anser att sisådär 75% "kan rida", och de tillika har bussiga hästar tränade för hoppning, och det ändå inte är mer än 2-3 st till omhoppning på 30 starter, då anser jag banan för svår om det är på lokal nivå där banorna faktiskt även är till för att skola ryttare och/eller hästar, till skillnad från nivå msv och uppåt, där det ju mer är meningen att "skilja agnarna från vetet".
Nu var det inte redigt så "grovt" när jag var ute, men på de tävlingar jag varit på iår (90) så har det varit ca 10-18 av 40-50 starter som varit felfria. Varav hälften av de med fel har haft mer än 4 fel.
På väldigt lätta banor.
Den ena banan hade även ganska begränsad tid, men det gick utmärkt att klara det även med min lilla långsamma häst