Clear round??

charmant

Trådstartare
En tjej i stallet pratar om att starta med sin häst i en clear round i vår.Det ska tydligen vara 2,5 mil.Hur ska hon gå till väga?Krävs det veterinär besiktning mm,måste man vara medlem nån stans osv???Hoppas att någon kan hjälpa mig så jag kan hjälpa henne :)Tack på förhand.

Hejsan
En Clear Round brukar vara 4 eller 5 mil. En Prova Påritt är 2-3 mil.

Veterinärbesiktning görs på tävlingsplatsen innan start, i veterinärgrind ( om CR eller högre, PP har ingen vet grind) och efteråt. Medlemskap i klubb, lokal licens för ryttaren vid CR eller högre, tävlingsbok.

Läs mer på Distansryttarens sida
http://home.swipnet.se/~w-27238/DRframe.htm

Liknande trådar

Hundhälsa hej! Jag har en bekant som har en 9årig hund. i början på sommaren opererades hon för tumörer i juvrer och ingen biopsi togs. några...
Svar
10
· Visningar
929
Senast: cassina
·
Övr. Hund Hej! Jag söker rådgivning då jag sitter i en jobbig sits just nu. För ca 3 månader sedan tog jag emot en 2,5 årig hund som en bekant... 2
Svar
20
· Visningar
1 709
Senast: tanten
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er... 2
Svar
28
· Visningar
4 271
Senast: Lavinia
·
Relationer Varning för långt desperat inlägg. Jag vet inte hur jag ska börja. Jag och min sambo skaffade en gård för några år sedan. Det blev så... 4 5 6
Svar
106
· Visningar
11 532
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCXI
  • Sytråden del 4
  • Ge ditt personnummer

Hund, Katt, Andra Djur