claddagh xx

C

clownen

Hej ! Tänkte ställa en fråga tiill er galopp människor då jag själv inte alls hör hemma inom galoppens ädla värld ;). Det har funnits en fullblodshingst som hette Claddagh har jag fått veta. Vem var han ? Sprang han löp eller gick han även hinder löp. Jag har som sagt noll koll på detta :D. Kanske någon vet vad han hade för blod i sig ? Bild ?

Helen

Sv: claddagh xx

Hej!
Försökte leta på galoppsport.se men jag hittaqde ingen häst med det namnet, tyvärr!

//Lycka till

Claddagh var USA-född 1974 e. Bold Lad (IRE) ue. Klairon (FR) och löpte i Tyskland, men vann även Stockholm Cup under sin karriär. Han kom från ett relativt förärvningssäkert möderne med ett flertal vinnare.

Tack för infot. Vet du något mer om hans möderne ?

Helen

Inget häpnadsväckande möderne, delvis franskstammt men inget som direkt får mig att få ståpäls. Mest intressant galoppmässigt är hingsten Singing Grass som finns bakom mödernet. Singing Grass hittar du även bakom den danske avelsgiganten Richard of York.
Roy%20på%20fold.jpg

Fädernet på Claddagh xx är Bold Lad e. Bold Ruler som visserligen finns bakom en hel del högkvalitativa hästar, även inom ridsporten, men som ofta även kommer med en hel del humör och åsikter om saker och ting....

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
887
Senast: Tuvstarr
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 107
Senast: malumbub
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 519
Senast: Anonymisten
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 410
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Vilken försäkring?
  • Valp 2025