Cinsey eller Common Sense?

Lintrollet

Trådstartare
Dom har ju samma pappa. Men morfar är For Pleasure, eller Cardento.
Vilken ska man välja?

Jag har 2 halvsystrar som jag funderar på. Den första, då blir det linjeavel på Contender i 3:e led och på Stanford längre bak, om jag väljer Common Sense. Vet någon varför han inte har avkommor 2011 och 2012?

1. http://www.blup.se/sv-SE/horses/212550-vizzla-valencia-lt-53-swb


2. http://www.blup.se/sv-SE/horses/234332-viva-la-diva-lt-53-swb

Har ni kanske andra förslag på hingstar? Bägge stona är stora 1,77 på 5-åringen. Men inte tunga. Behöver hingstar av gummibolls modell.
 
Sv: Cinsey eller Common Sense?

Common Sense har inga avkommor f 2011 eller 2012 eftersom treåringar endast får ettårigt godkännande i asvh, sedan måste de göra ett helt prov för att få fortsätta i aveln. CS gjorde prov som både 4 och 5åring men blev inte godkänd. Du kan skicka Pm om du vill veta mer om de proven och varför han inte gick igenom.

Men sedan gick han ju 70dagarsprov i Tyskland och blev bästa hingst hela det året!

Jag har ingen direkt koll på Cinsey så kan inte säga vilken som skulle vara bäst, men har jobbat med Common Sense och även med flera av hans släktingar på mödernet och några avkommor, de är alla väldigt trevliga i temperamentet och alla hoppar väldigt bra!
 

Liknande trådar

Avel A Avelsvärdebokstav A ges till hingst som uppfyller krav på god förärvning. Med detta menas att hingsten har förmåga att föra aveln...
Svar
9
· Visningar
1 888
Senast: Ottilia
·
Avel Har en liten undran om detta med linjeavel. Jag har ett sto som är E: Cardento ( Capitol-Lord)- Cortus. Hela stammen finns här...
Svar
5
· Visningar
2 107
Senast: Ottilia
·
Avel Jag har ett sto som blir 3 i år, som jag ska seminera med en av dessa har jag tänkt. Båda är ju superfina men helt olika hingstar. Mitt...
4 5 6
Svar
113
· Visningar
20 146
Senast: rubytoo
·
Avel Läste en intressant artikel i en hopptidning som trillade ned i min brevlåda. Där gjorde de en stamtavle-analys utifrån flips little...
2
Svar
30
· Visningar
4 169

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp