Christ-transporterna

Sv: Christ-transporterna

Nu har jag bestämt mig. Det blir ingen Christ utan det får bli en Star igen, jag vet att dom är bra och att dom håller länge.
Jag vet juh ingenting om hur Christ håller och eftersom jag hört så mycket dåligt om den så vill jag inte lägga ut så mycket pengar på ett släp som kanske "faller ihop" inom ett par år.
Dessutom så är det glasfiber som är väldigt lätt att sparka sönder eller få en spricka så måste man kosta på mycket i reparationer.
Tack för alla tips!

Reparationskostnaden var nog det som fick min far (som hållt på en del med båtar) att till slut ge med sig och köpa ett glasfibersläp. Det som kostar är ju omlackeringen isf, men själva reparationen blir ju billig om man gör på "båtvis".

Men, som sagt, smaken är som baken. :)

Jag gjorde som du, köpte ett svenskt släp byggt för svenska förhållanden - en Bojvagn. Är rätt skeptisk till alla nya utländska märken som dykt upp.

SaraMara - är det verkligen billigare att laga ett glasfibersläp än en trävagn?

Jag vet faktiskt inte. Pappa ansåg sig ha bättre koll på glasfiber iaf, och ansåg att om man billigt och relativt lätt kan laga en båt av glasfiber borde man kunna göra det med ett hästsläp också.

Jag var ju redan inne på ett glasfibersläp eftersom jag tycker de verkar mer praktiska att sköta om, så jag var bara glad att han gav med sig till sist. :angel:

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet innebredden på de olika modellerna för Boj och Thule? Jag är lite osäker på vad allt heter och vad de finns i för...
Svar
2
· Visningar
368
Senast: Emiro
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
1 053
Senast: MiniLi
·
Utrustning Erfarenheter, tankar eller jämförelser kring Rambo Micklem Comfort Girth eller Eric le Tixerant? Väger mellan dessa två främst. Har...
Svar
3
· Visningar
389
Utrustning Sitter å lurar på att införskaffa ett sidepull för att prova på grabbarna, men funderar på det här med designen på nosdelen Hur stor...
Svar
12
· Visningar
956
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka