F
Fruentimber
Jag blandar ihop dem delvis med flit, eftersom de båda hamnar på vårt bord.
Hälsorörelsen däremot tror jag inte har med någotdera att göra eftersom den varken propagerar för mycket kött eller mäktig mat. Jag tror inte majoriteten äter efter hur hälsorörelsens trend.
Men ja jag har fått intryck av att vi som befolkning äter mäktigare än på 50-talet.
Förlåt, jag förstår inte ditt svar. Det känns som att du blandar äpplen med päron mest hela tiden?
Du påstod att vi äter kalorität mat varje dag och att miljörörelsen reagerar på detta.
Jag menar att det miljörörelsen reagerar på inte nödvändigtvis har med mäktig mat att göra. Hur du nu definierar "mäktig mat", förstås? Det vet ju inte jag men det är ju återkommande i dina inlägg och jag förstår inte riktigt vad det är du avser.
Hälsotrender propagerar för avokado, mandlar och diverse andra miljöbovar och nog finns det i vart och vartannat hem. Så också importerad sallad, tomater, gurka och jordgubbar från dieseluppvärmda växthus och femtio olika sorters frukter som vi alltid envisas att vi ska ha tillgång till. Om hälsorörelsen kunde göra kål lite sexig igen så kanske vi kunde få lite förändringar miljömässigt också.