"childerickopian" Santa Cruz Leopold

Sv: "childerickopian" Santa Cruz Leopold

ja, det det skiljer dom åt.

min tränare sa till mig sist jag tränade att jag bör ha en sadel som är framskuren för att inte mina ben ska pressas bakåt o skänkel kommer i fel läge. (för långt bak) Är igentligen intresserad av sadlar som är lite mer skurna bakåt just för bogens skull som du nämnde,,,

Jag har provsuttit Experience sadeln, men stöden satt inte alls bra för mig och i ärlighetens nämn kändes det sjukt billigt med kardborrestöd på utsidan. Inte snyggt alls.

Jag har en santa cruz hoppsadel. Minns inte vilken och dem används ju inte så ofta men jag tycker den är sjukt skön!
Än så länge är den fin och hel och lädret är bra. Tycker faktiskt bättre om den än min dressyrsadel, har en passier.

Puttar upp denna tråden lite, eftersom jag har fastnat enormt för denna sadeln och är intresserad av att testa den på min pålle!! Han ser ut såhär; smala bogar, stor manke, lite överbyggd.
img_3485_151587139.jpg

Jag tror att själva modellen skulle passa både mig och hästen då den har korta kåpor (för hans skull) och stora knästöd, för min skull :)

Någon som kan hjälpa mig med egna erfarenheter?

kl

alltså, är det någon som har koll på varför så många säljer sina Leopold..?
det känns ju inte som ett bra betyg och över lag är det lite för många som är till salu på div. olika annonssidor för att man inte ska reagera.

Ja min hästägare är väldigt nöjd med sin, och hon bytte från en Childeric DI.
Jag i min tur har FÅTT en Malmö Dressage av henne, som tack för att jag hjälpt henne sälja några sadlar... :o :love:

Åh intressant uppmärksammande!! Detta undrar jag också?? Är det någon här som haft en Leopold men inte varit nöjd? Isf varför?

Det måste ju vara något konstigt...
Eller så är den kanske inte alls så underbar. Jag skulle gärna prova en på min häst, har varit sugen på det länge, speciellt när det går att fynda så dant också.

*knapplån
Putt putt

Tänkte kolla om ni som har en leopold kan mäta anläggningsytan på den? Min häst har nämligen väldigt kort rygg!

Jag tror att den har ganska lång anläggningsyta. Det är en stoooor sadel!

Glöm Leopold isf, precis som tidigare människor har skrivit är den en LÅNG sadel med sittpunkten långt bak.

/Keb

Puttar upp denna tråden lite, eftersom jag har fastnat enormt för denna sadeln och är intresserad av att testa den på min pålle!! Han ser ut såhär; smala bogar, stor manke, lite överbyggd.
img_3485_151587139.jpg

Jag tror att själva modellen skulle passa både mig och hästen då den har korta kåpor (för hans skull) och stora knästöd, för min skull :)

Någon som kan hjälpa mig med egna erfarenheter?

Det tror inte jag... :(
Min häst är ungefär likadant byggd och Leopold var aldrig ett alternativ att ens lägga på. Kolla på Arthur de Luxe istället, Venice eller Malmö om det är just Santa Cruz som är lätta att få tag på för dig.

Det tror inte jag... :(
Min häst är ungefär likadant byggd och Leopold var aldrig ett alternativ att ens lägga på. Kolla på Arthur de Luxe istället, Venice eller Malmö om det är just Santa Cruz som är lätta att få tag på för dig.

Okej vad synd:( Det är väl inte just Santa Cruz jag är ute efter, utan mer modellen på Leopold... Vad hittade du för sadel till din häst istället? Jag har även varit inne på en Bates Innova pga dess modell, och även childeric men det är ju i en prisklass för sig :)

börjar tvivla på att nån vet nåt om sadeln, förutom Houdini (?) möjligtvis, alla verkar ju bara sälja dom :p

Jaså? Jag hittar i princip inga på annons ^^
Har en känsla av att den kommer att bli för lång ändå.

En stallkompis har en Leopold, det är en väldigt stor och klumpig sadel...

Ja då lär den se rolig ut på mitt fullbod :P Tyckte att den såg så inbjudande ut.

Gör du inte? Haha jag är typ förvånad över hur många som säljer sina, det går i princip att TOKFYNDA en oanvänd leopold hur billigt som helst... Jag är sjukt nyfiken på sadeln.

Jag tycker inte alls att den är stor och klumpig. Vi bytte som sagt från Childeric till denna då den låg bättre på nuvarande hästarna. Malmö Dressage är tyngre än Leopold, såklart.

Vår stora häst har ganska kort rygg, men gillar både Leopold 17 tum och Malmö Dressage 17½ tum.

Jag ska försöka komma ihåg att ta bilder, men som ni vet är det ju alltid en massa annat som dyker upp när man är i stallet...

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
335
Senast: Cactus
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 380
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 223
Senast: super
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info