"childerickopian" Santa Cruz Leopold

Sv: "childerickopian" Santa Cruz Leopold

Kan någon länka till bild? Jag måste vara värdelös på att googla för jag får inte upp nåt..

Den finns med på deras hemsida, du får helt enkelt googla på santa cruz of scandinavia ;)

Annars kan man ju googla "santa cruz leopold" ;) Jag vet inte vad för varianter du har provat, men uppenbart inte den kombon ;)

Jag hittade inte heller den först, men tillslut när jag gick in på deras hemsida och klickade in under "Santa Cruz Platinum" (först Santa Cruz uppe i menyn och sen Platinum i sidomenyn), då dök den upp!

Glad att det finns billigare varianter av bra, svindyr utrustning, men kan man inte vara liite mer diskret i sin kopiering ialf?

kl
*putt, putt*
Ingen som provat/kännt/klämt på den ännu då ?
Foampaneler, vad innebär det egentligen? Att den är permanentstoppad? I såfall, nackdelar (eller fördelar)med det?

ja.
är det BRA paneler så är det inga problem, ett plus tycker jag. men är dom dåliga så att du kanske får byta dom efter ett år så är det inte så kul!

är även olika vad man använder för material, foam kan vara vad som helst.

*kl*

Klämde som hastigast på den nere i falsterbo o tyckte den såg helt ok ut. såg lite "knöligare" ut än originalet o lite "råare" läder på nå vis. dock skön att sitta i även om det nu är svårt att känna på en träbock ;)

här är lite egentagna bilder :)

DSC_0782.jpg

DSC_0783.jpg

DSC_0784.jpg

Kul med bilder! så här på nära håll tycker jag inte den är så himla lik originalet...o lädret ser ut att vara samma som Leganon, jätteskönt att sitta i men slits lätt under stiglädren. Fast det är ju faktiskt så att man får vad man betalar för! Den är säkert helt ok som kopia, det är ju som sagt Leganon som jag har, men man ska inte förvänta sig en Childeric när man köper en Santa Cruz...

Håller med dig, ser inte så lik ut längre på de bilderna. Tack Panaccea för dom! Tyckte knästöden såg betydligt hårdare ut än Childerics? Eller blir jag lurad kanske?
Har haft en Santa Cruz för många år sedan med stora knästöd och både jag o mamma fick blåmärken av dom - kändes relativt mjuka när man tryckte på dom med händerna, men var rena misshandeln mot knäna :p. Fick obehaglig känsla att de liknande dom något.

Var det en sådan med utanpåliggande knästöd? För de får jag också blåmärken av. Hade en Arhtur de luxe för ett tag sedan och det var fantastiskt mjuk.

Sen menar jag inte att Santa Cruz sadlarna är lika mjuka som Childeric, bara att de nya varianterna är betydligt bättre :D.

Jag provsatt också den där och den var supermjuk! Hade lätt kunnat tänka mig en sån:).

Tror ni en xxvid Santa Cruz Leopold skulle passa en häst som har bomvidd 37 i Prestige och +3 till +3.5 i Amerigo?

Jag provade ut x-vid till min då omusklade häst. Senare provades ut prestige 34 och nu mer musklad har han 35. Så jag skulle tippa på inte. Santa cruz är små i vidden och man ska gå upp en bomvidd för att få rätt. :crazy:

KL*

Någon som provat denna sadeln ännu? Vad passar de till för rygg? Den ser trevlig ut! :)

Om du tittar i Sadelletartråden så ser du bilder på när Willja provar den på sin häst.

Knapplån

Jag har en sådan hemma på lån nu, den är verkligen superskön att rida i. Man sitter väldigt "på plats" så det gäller väl att man gillar sådant! :)

Min häst har relativt rak rygg, och den passar honom bra. Jag tror inte att den passar på superraka eller svängda ryggar, utan något där mittemellan, mer åt det raka hållet.

Pollen älskade den, har har normalt sätt ganska lätt för att spänna ryggen och jobba dåligt genom den. Men med den här sadeln blev han automatisk låg och jobbade på bra, sprang nästan iväg med matte (missförstå mig rätt) ;):bow:

Supermjuk och skön, väldigt bra grepp i lädret och stöden var mjuka och sköna, absolut inte hårda.

Jag har en 17" normal bom hemma nu, tränaren ska kolla hur den ligger idag och därefter ska jag väl bestämma mig. Dock skulle jag gärna vilja ha en med korta kåpor och det går ju att beställa! :bump:

Enda nackdelen är så länge är att shabraket åker bak, för smal?:crazy:

kl
Ni som provat denna sadel på era hästar..Hur ser era hästar ut över ryggen?Gärna bilder på hur ryggen ser ut vore trevligt.Funderar på att ta hem och prova, men vill ha lite mer kött på benen innan.
*Q i sadelträsket igen*

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
13
· Visningar
335
Senast: Cactus
·
Utrustning Nya ridskoleponnyn har bara en hoppsadel och jag funderar på att kosta på oss en egen dressyrsadel om jag hittar något begagnat. Men hur...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 380
Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 223
Senast: super
·
Utrustning Jag behöver under vad man skulle kunna gå för den här sadel! Det är en Santa cruzen under kåpan står det 16,5 Wide och sen i ena...
Svar
2
· Visningar
594
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Akvarietråden V
  • Kattraser bomba mig med info