Fiorano
Trådstartare
Har Childeric alltid haft latexpaneler eller är det endast på de nyare sadlarna? Jag provade en gammal för ngn vecka sen (sent 90-tal) och den var otroligt mjuk i panelen och man fick känslan av att den formade sig fint efter hästen. Nu har jag dock en nyare DAC som köpts på vinst och förlust och på den är panelerna mycket hårdare. Är också en helt annan känsla i materialet och inte alls lika följsamt.
Som jag förstått av den gamla Childerictråden finns viss kritik mot att latexpanelerna blir hårda med tiden. Jag är därför lite undrande om det är så att den gamla sadeln var ullstoppad. Hon som sålde hade tyvärr ingen aning.
Och vad ÄR latex egentligen? För mig är det ett kondommaterial alt. creepy kinkyoutfitmaterial och jag är inte helt med på hur det fungerar i panelerna. Är det som en gummimassa? Går det att (hos vanlig sadelmakare) ändra till ullstoppning på en Childeric?
Den gamla:
Den nya:
Som jag förstått av den gamla Childerictråden finns viss kritik mot att latexpanelerna blir hårda med tiden. Jag är därför lite undrande om det är så att den gamla sadeln var ullstoppad. Hon som sålde hade tyvärr ingen aning.
Och vad ÄR latex egentligen? För mig är det ett kondommaterial alt. creepy kinkyoutfitmaterial och jag är inte helt med på hur det fungerar i panelerna. Är det som en gummimassa? Går det att (hos vanlig sadelmakare) ändra till ullstoppning på en Childeric?
Den gamla:
Den nya:
Senast ändrad: