Chihuahuor som skakar bakbenen

S

Shimmy

En vän till mig har två chihuahuor som är 7 månader gamla och båda har ett lustigt beteende.
Ibland så lyfter dom upp ett av bakbenen och går på tre ben eller så står dom still och håller upp ett av bakbenen och skakar i benet.
Det är som att dom får senadrag eller kramp men dom ser inte ut att ha jätteont.

Någon som varit med om något liknande eller som kan ha en aning om vad det är?

Sv: Chihuahuor som skakar bakbenen

Innan jag ens öppnat tråden kändes patella luxation som "felet". Så håller med de övriga. Hon bör nog kolla upp sina hundar hos en veterinär och mest troligt får hon också tid för operation.

Som alla sagt är det mycket stor chans att det är patella luxation, ser det på många chihuahor inne i stan. Det är inte alltid det gör ont, det är mer ett mekaniskt fel i benet som är obekvämt men din kompis bör helt klart låta en vettis titta på vovvarna, försök nämna det lite smidigt nästa gång ni träffas.
Hon kanske redan varit hos vet?

Min chihuahua gör sådär dagligen, alltså vid varje promenad. Men han är kollad av vet och har intyg på att han inte har någon patella-luxation alls, utan veterinärens kommentar på det var att denna ras ofta skuttar på 3 ben helt enkelt... :grin:

Men håller med de andra att det kan vara det, det var iaf min första tanke redan när han var valp och gjorde så.. Men som sagt det behöver inte vara det.. Men absolut värt att kolla upp!

Liknande trådar

Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 057
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Lavinia
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 284
Senast: lizzie
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 073
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka