dressyrteamet

Trådstartare
Är det ngn här som har Chihuahua? Kort eller långhårig? Bilder m.m :laugh:

Jag köpte en Chihuahua nu i höstas. Har ingen erfarenhet av just den rasen men har haft hundar i många år.

Sv: Chihuahua

Har haft en korthårig, som fick stanna hos exet när vi gjorde slut. Min sambo har en nu som är långhårig, söt ouppfostrat monster är hans vardagliga smeknamn :devil: skämt å sido dom är toppen hundar om man inte förmänskligar dom och skämmer bort dom för mycket! Tuffa, lättlärda och framförallt praktiskt format :D ska se om jag kan hitta en bild :D
vad har du för nån? päls? bild?

Min är långhårig, svart, hane. Han är 6 månader. Så himla social :love: Hur snäll som helst. Han är nog lite bortskämd iof. Sover gärna under täcket i våran säng. Vill gosa i famnen i timmar :D Men han uppför sig fint. Skäller inte och har sig. Pussas däremot konstant :D Har även en till hund, dock en silky terrier (lika underbar han) och dom funkar bra ihop, busar och har sig.

mitt hjärtegull

GroteFoto-QIGA8OPH.jpg

GroteFoto-78JF3UDZ.jpg

GroteFoto-U3OSIHH3.jpg

Jag har en långhårig hane på 4 månader. Har inte heller någon större erfarenhet av rasen (har en golden sen tidigare :p) men tycker dom verkar vara tuffa små hundar som man kan hitta på allt möjligt kul med! Men som sagt bara man inte skämmer bort dom allt för mycket och uppfostrar dom som vilken annan hund som helst. Däremot är vissa saker svåra att motstå, har alltid sagt att jag inte vill ha några hundar i sängen men där sover han ibland ändå :angel:

Min sötnos :love:

dsc00888_175897752.jpg

dsc00860_175897237.jpg

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här...
2 3
Svar
43
· Visningar
2 634
Senast: Sedna
·
Hundavel & Ras Ny på forumet så har inte koll på hur detta funkar men jag ger det ett försök. Jag och sambon planerar att skaffa en till hund framöver...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
5 222
Senast: Kajsalisa
·
Hundavel & Ras Hej! Jag har börjat fundera på en border collie som nästa hund. Men skulle väldigt gärna få lite input av er som har/kan rasen! :) Kan...
2
Svar
31
· Visningar
2 927
Senast: ildiko
·
Hundavel & Ras Jag letar ny hundras och jag har tagit upp frågor kring raser förr men det jag vill veta är vad som menas med vissa saker. Var går...
Svar
17
· Visningar
1 196
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka