Chihuahua hundar 22st

Itchie

Trådstartare
Hittade en annons där polismyndigheten i Skåne (via "ombud") säljer 22 st vavvor i åldrar från sju månader till elva år. Är det någon här på Buke som vet bakgrunden till detta?

Sv: Chihuahua hundar 22st

Säljer polisen hundar :confused:
Jag trodde att omhändertagna djur placeras på typ katthem/hundstall eller liknande.. och det där "via ombud" ... näe, det låter som smuggelhundar rakt av.
Gör ett bukebrott och länka annonsen så ringer jag och frågar om det verkligen är polisen och är det inte det ska de anmälas på studs.

Annonsen finns på en stor annonsmarknad på nätet. Via "ombud" var min tolkning av det hela, det uttrycks inte riktigt så i annonsen.

Itchie skrev:
Annonsen finns på en stor annonsmarknad på nätet. Via "ombud" var min tolkning av det hela, det uttrycks inte riktigt så i annonsen.

Men länka då? :smirk:

Jag länkar väl själv...

Hundar

Senast ändrad av en moderator:

Bara mobilsvar... ringer sedan.
Jag ska INTE ha, jag vill bara veta om det verkligen är polisen eller nån skitstövel.

vacasso skrev:
Bara mobilsvar... ringer sedan.
Jag ska INTE ha, jag vill bara veta om det verkligen är polisen eller nån skitstövel.

Jag tycker det verkar skumt..! :crazy:

Mysgrisen skrev:
Jag försöker ringa polisen i Ängelholm, men det tutar upptaget.

Dom blir väl bombarderade... :rofl:
Inte så konstigt...
Kollade upp mobilnumret, det är inte reggat

Haha. Ja, jag kollade också upp mobilnumret först.
Men det är bra att folk reagerar tycker jag.

Svarar dom kommer jag väl ändå inte att fatta ett jota...skånska... :crazy:

Ja jag tycker det.

Jag råkade ut för ett litet svin som blåste mig på 500 pix på bl**ket och jag gjorde en anmälan på polishuset och de sa att just blo**et är fullt med stöldgods och annat skit och att polisen vill stänga ned sidan.
Svårt att tro att de skulle lägga ut en annons där :crazy:
Dessutom säjer namnet överst ingenting då det ju är fritt fram att skriva "Dumbo den flygande lilla elefanten" eller vad man vill däruppe själv.
Då kan ju även jag skriva att jag är "Riksantikvariet" och sälja några tavlor jag gjort själv och säja att de är värda massvis.
Det går ju inte att kolla (men det borde det göra).

Nu pratade jag in på deras mobilsvar.´

Förväntar mig att bli uppringd och erbjuden fiiina fyraveckors smuggelvalpar ( :crazy: ) då ringer Vaccan Farbror Blå :cool:

vacasso skrev:
Nu pratade jag in på deras mobilsvar.´

Förväntar mig att bli uppringd och erbjuden fiiina fyraveckors smuggelvalpar ( :crazy: ) då ringer Vaccan Farbror Blå :cool:

Klockrent!! :devil: :bow:

Har nyss pratat med en telefonist på polismyndigheten i Skåne. Det är helt sant att de säljer hundarna! Det hade tydligen också stått i tidningen idag. Hon trodde att jag var intresserad, men jag sa att jag blivit misstänksam på annonsen bara iom alla stackars smuggelhundar.

Skönt att höra :bow:
Jag blev liiite misstänksam :D Ringer de så säjer jag som det är, jag tyckte det lät mer än lovligt konstigt.

Jo, man blev klart misstänksam. Också pga att mobilnumret inte gick att hitta på eniro.

Liknande trådar

Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 392
Senast: Lillefrun
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 558
Senast: Liran
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 092
Senast: Thaliaste
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 287
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar