athena

Trådstartare
Någon här som hört nåt skvaller om hans kommande avelssäsong? Har de planer på att visa honom för nämnden igen (redan -06 kanske)?

Sv: Chicago Z

Ring och hör med ägarna - så får du raka besked.

Helen

smart å´smart...tänkte bara att du skulle få nöjet av att prata med trevliga människor :D

Helen

det är väl bara ägarna som vet...

frågan är om det egentligen är lönt? (duckar!!:angel: )...
Visst kan han ha förbättret sin svaga rygg genom åren, och det verkar ju som att han trots den alltid haft förmågan att använda den i sin hoppning (som ju är mkt fin... inget ont om den att säga!) Vad som däremot "oroar" lite är ju hans veka kotor, tillsammans med hans raka haser...:crazy: dom finns ju kvar...:cry: och frågan är om vi , med den kunskap vi har idag ang förslitningar mm som ett sådant benställ ger...om vi vill ha in en sådan hingst i svensk avel, trots hans hoppförmåga...

han lyckades väl inte bli godkänd i tyskland heller, trots att han varit nere och försökt...

Någon här på buke som har en avkomma efter honom som kan berätta om hur bakbens stället blivit på avkomman/orna???
Skulle vara mkt intressant!!!

ancan skrev:
han lyckades väl inte bli godkänd i tyskland heller, trots att han varit nere och försökt...

Aha, det visste jag inte! Jag har blivit helt insnöad på honom men borde kanske tänka om...

Nu börjar man längta till vecka 8 så det suger i magen ;).

Han har inte varit i Tyskland, men däremot på Zangersheide! Och där får man "gröna papper" om stona är registrerade i deras stambok. Borde inte det innebära att han är godkänd i Zangersheide???? :confused:

ame skrev:
Han har inte varit i Tyskland, men däremot på Zangersheide! Och där får man "gröna papper" om stona är registrerade i deras stambok. Borde inte det innebära att han är godkänd i Zangersheide???? :confused:

Ursäkta, fel av mig, visst var det i zangersheide han var!!!:crazy:

Men ännu värre är alltså att de inte godkände honom trots hans pappa!!!:crazy: :eek:

Måste väl betyda någonting...

Det är jag ganska säker på att han HAR gjort!? För nåt år sen har jag för mig att båda hingstarna vid samma namn fanns med.

Men jag kanske har fel?

*kl*

Jag slänger upp den här tråden om det är ok...

Frågan är...VAD hände sen?:)

Jag har aldrig varit så superintresserad av avel förut men nu börjar jag bli det och såg Chicago i avelsnumret...han är ju bara för vacker...men som sagt...jag kan inget avelsmässigt... kan ni upplysa mig?:)

Chicago Z blev ju godkänd på prestation nu vid bruksprovet. De jag pratat med som sett avkommor efter Chicago säger att de inte ärvt hans veka kotor. Var och såg Chicago på hingsttåget och tyckte att han hoppade helt suveränt.

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 381
Senast: Freazer
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 482
Senast: ildiko
·
R
Avel Hoppas att jag stavade rätt nu! Men jag hörde nånting på radio för nån dag sen och dom pratade lite om Camargue hästar. Och jag hade...
Svar
14
· Visningar
1 653
Senast: Raderad medlem 149524
·
Avel Det här är bara spekulationer för kanske 10 år in i framtiden, men vilka hästraser har större chans för att ha mjukare gångarter att...
2
Svar
21
· Visningar
1 566
Senast: Raderad medlem 149793
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Utbilda själv